Thon satser for fremtiden

Olav Thon regner med å investere totalt 350 millioner kroner på Skeikampen.

Med årets investeringer er 300 millioner kroner investert i løpet av de fire siste årene. Sånt gir utslag i store minustall i regnskapene.
 
Og mer minus må Thon regne med før han kan tjene penger i området.
 
Må snu
- Innen 2015 må vi ha snudd resultatene. Det er det som er målet, sier daglig leder for Skeikampen Resort, Irene Thorsplass, til Hyttepuls.no.
 
Pengene er brukt på alpinbakke og hotell.
 
Selvhushold
- Vi har mye ledig kapasitet på hotellsenger, men klarer ikke å skaffe nok selvhushold-senger, sier Thorsplass.
 
Hotellene i selskapet Blålyng AS er bokført med minus 13,3 millioner kroner i fjor. Blålyng AS omfatter Thon Hotel Skeikampen, Thon Hotel Gausdal, Austlid Fjellstue og hytter, samt Thon Hotel Hallingdal.
 
Mye minus
I perioden 2004 - 2007 er samlede minusresultater på de fire hotellene 63 millioner kroner.
 
Nesten hele minusen er på hotellene i Gausdal, hotellet i Hallingdal skal etter sigende bare stå for en brøkdel av underskuddet.
 
Thon Hotel Skeikampen, som alene står for nesten halvparten av omsetningen, har også de klart største underskuddene.
 
Samlet omsetning i Blålyng var i fjor på 67 millioner kroner, hvorav circa ti millioner i Hallingdal.

Forsiden akkurat nå

Til toppen