Vil få folk til fjells

Med tung satsing på nye aktivitetstilbud og arrangementer vil Beitostølen Resort gjøre enda flere nordmenn til fjellturister.

I år står rundt 20 nyheter på programmet.
 
- Et godt og tett arrangementsprogram er et trekkplaster for å få folk til fjells, sier direktør Atle Hovi ved Beitostølen Resort i en pressemelding.
 
Offensiv
Også Beitostølen har merket nedgangen i turistomsetningen i årets fire første måneder, men velger en offensiv strategi for å holde besøket oppe.
 
- Vi har lagt opp til at det skal skje noe spesielt så å si hver eneste helg året gjennom. Utover høsten vil det også ofte være spennende midtukearrangementer. Mye er helt nytt, men mange tilbud som har vist seg populære er satt opp på programmet i år også, sier Hovi.
 
Dobling
- I løpet av de fem siste årene har vi doblet arrangementstettheten på Beitostølen. Gjestene ønsker tilleggsverdier i form av opplevelser. Ikke minst ser vi at det er viktig for næringslivskundene våre, sier Hovi.
 
Rundt halvparten av hotellovernattingene på Beitostølen skjer i firmaregi, enten i form av seminarer og kurs eller bare som sosiale tiltak.
 
- Veldig ofte ønsker slike grupper å dele en spesiell opplevelse, og mange av arrangementene passer godt til dette. De siste årene er det dessuten blitt kjempepopulært å gå Besseggen som firmatur, sier Hovi.
 
Jevn vekst
Beitostølen Resort har vokst jevnt i omsetning og antall gjestedøgn de siste årene, og representerer drøyt 90 prosent av det samlede antall turistovernattinger i hele Øystre Slidre kommune.

Forsiden akkurat nå

Til toppen