Vil spore godt og norsk

VisitNorway lanserer ny spiseguide.

Gode spisesteder som tilbyr norsk matkultur får nå en ny arena for å markedsføre seg. I samarbeid med Norges Bondelag og Hanen (bygdeturisme og gardsmat) har Innovasjon Norge etablert et digitalt matkart under navnet Norwegian Foodprints. Guiden ligger under VisitNorway.com, som har cirka 600.000 besøk i måneden, skriver Hotellmagasinet.

- Vi ønsker å etablere en spiseguide vi med stolthet kan anbefale til alle, og hvor lokal kunnskap og vertskap er viktig, sier seniorrådgiver Elin Hjortland i Innovasjon Norge.

Alle spisesteder som gir en kvalitetsopplevelse basert på lokal historie og norske råvarer er velkomne til å søke om godkjennelse.
- Søkere vil få besøk av lokale inspektører for å sikre kvaliteten på guiden, sier Hjortland.

I tillegg tilprofilering på VisitNorways nettsider, vil godkjente spisesteder kunne bruke deltakelsen i sin egen markedsføring.

Målet er å ha inntil 150 spisesteder i guiden i løpet av 2010.

Forsiden akkurat nå

Til toppen