ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 5 minutter

Denne retten er woket eller stekt i panne. Godt kan vi love deg at det blir. Masse deilige smaker som forsterkes med krydderet

• 1 time 30 minutter

Denne ramensuppen passer uansett sesong men er ekstra deilig nå på høsten. Etter første gang du har smakt denne får du vann i munnen av å tenke på den igjen.

• 15 minutter

Pad thai er kanskje verdens beste stekte nudler. Kjapp og enkel hverdagsmat som er proppfull av smak og proteiner.

• 30 minutter

Disse knasende sprø vietnamesiske pannekakene er fylt med friske smaker og dyppes i en sur/søt/sterk dipsaus karakteristisk for det vietnamesiske kjøkkenet.

• 25 minutter

I thailand grilles tradisjonelt hel snapper over åpen ild med friske urter og sterke krydder. Her i kalde Nord må vi ofte ta til takke med alternative løsninger. Lag denne herlige og smaksrike fiskeoppskriften i ovnen eller på grillen.

• 20 minutter

Bibimbap betyr blandet ris på koreansk og er en nydelig og smakfull rett. Her får du brukt opp restene i kjøleskapet til et næringsrikt og smakelig måltid.

• 5 timer

Hemmeligheten bak en god Phở ligger i kraften. Å lage hjemmelaget kraft er en tidkrevende prosess, men resultatet er garantert verdt å vente på

• 1 time

Følger du denne oppskriften kan vi love degn en spennende vri på en populær rett som du bruke som forrett eller til en liten lunsj.

• 30 minutter

Nå er det tid for en deilig wok med sukkererter, nykål, vårløk, paprika og fersken. Dressingen løfter det hele med en frisk sursøt smak som passer veldig godt til grønnsakene.

• 30 minutter

Sommerruller betyr masse deilige grønnsaker med utgangspunkt i nykål eller sommerkål, og en wokpanne eller en glovarm stekepanne.

• 30 minutter

Chow Mein er en klassisk kinesisk rett med nudler, kylling, grønnsaker, og ikke minst chili. Spe på med mer av det siste hvis du vil ha den hottere.

• 15 minutter

Finn frem woken og tryll frem denne lekre og smakfulle retten med kylling og grønnsaker og med hjemmelaget saus til.

• 20 minutter

Dette er en herlig rett med stekte nudler og kylling, og er en av de mest kjente thairettene.

Kopperkjele må til for å lage ekte carnitas

Kopperkjele må til for å lage ekte carnitas

Svinekjøtt stekt i smult i kopperkjele er utgangspunktet for en av Mexicos mest populære retter, carnitas, som også er kåret til verdens sjette beste gatemat. Det vanligste er å spise dem som tacos.

Kupp i basis: kjøp den nå og legg den i vinkjelleren

Kupp i basis: kjøp den nå og legg den i vinkjelleren

Denne vinen har allerede dokumentert sitt store lagringspotensial.

Med disse grillspydene får du en helt annen smaksopplevelse

Med disse grillspydene får du en helt annen smaksopplevelse

San Jeok er en veldig tradisjonsrik koreansk rett som passer utmerket også i et grillmåltid her til lands.

Stekt asparges med nøtter kan serveres alene eller som tilbehør

Stekt asparges med nøtter kan serveres alene eller som tilbehør

Nå er aspargesen blitt så tilgjengelig og rimelig, at du fint kan la den spille hovedrollen.

Sett tonen for sommeren med sjømat, musikk og vin
Vinmiddag i Oslo 13. juni

Sett tonen for sommeren med sjømat, musikk og vin

Den 13. juni inviterer vi til en helaften med smakfull sjømat, livlig musikk og nøye utvalgte viner.

På Rosetta i Mexico by lager Elena Reygadas taco med en grønn tvist

På Rosetta i Mexico by lager Elena Reygadas taco med en grønn tvist

Blant levende planter og grønn vegetasjon malt på veggene i restauranten Rosetta i Mexico by, serveres retter av Elena Reygadas, utnevnt til The World’s Best Female Chef 2023 av The World’s 50 Best Restaurants. Men det er ikke en vegetarrestaurant.