ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 1 time

Tiramisu er en berømt og lettlaget italiensk dessert. Det er kun noen få ingredienser du trenger. Den blir ofte smaksatt med konjakk eller likør. Her er oppskriften du garantert vil lykkes med.

• 1 time

I denne oppskriften får ishavsrøya smake på cognac. Deretter får den med seg morkler og mye annet godt før du legger den på tallerkenen.

• placeholder
    5 minutter

• 1 time

Her er oppskriften på en deilig kyllingleverpaté som ikke er noen kunst å få til. Bare følg den enkle oppskriften så kan du serveree.

• 30 minutter

Gi blåskjellene en klunk cognac og de vil smake fantastisk. Følg vår enkle oppskrift.

• 5 minutter

• 30 minutter

Problemer med å finne på hva du skal gi til noen i julegave? Her er løsningen. Bak disse deilige kakene med en liten snert av Cognac. Pass på at du og dine ikke spiser opp alle selv.

• 1 time

Kyllingleverpateer er en av franskmennenes yndlingsretter. Den kan varieres i det uendelige. Her får du oppskriften som du lett fikser selv med litt cognac og maderia.

• 1 time 20 minutter

Coq au vin, med opphav fra Burgund, er en svært smakfull gryterett. Hovedingrediensen i denne oppskriften er kylling, rødvin og en masse annet snadder.

• 20 minutter

Få kaker smaker bedre en deilige sprø krumkaker. De er usedvanlig enkle å lage hvis du har et krumkakejern.

• 40 minutter

Fattigmann hører julen til. I alle fall denne enkle kaken som du selvfølgelig lager selv. Hjemmelaget er alltid best.

• 1 time

Lag denne deilige gryten med kylling og du vil ikke angre. Den smaker himmelsk godt. Det kommer den du deler den med til å være enig i, garantert.

• 20 minutter

Her er en deilig kinesisk wokrett med fisk og sopp og selvfølgelig mye annet godt som du finner i oppskriften.

• 1 time

Denne dessertkaken er kjent som Hawaiian Upside-Down Dessert på menyer i USA.

Det er lett å forstå hvorfor denne kremkaken er så populær i Mexico

Det er lett å forstå hvorfor denne kremkaken er så populær i Mexico

Etter at den er stekt dynkes den med tre typer melk, kremfløte og to typer kondensert melk. Vi nøyer oss med en , den usøtede Viking-melka.

Kopperkjele må til for å lage ekte carnitas

Kopperkjele må til for å lage ekte carnitas

Svinekjøtt stekt i smult i kopperkjele er utgangspunktet for en av Mexicos mest populære retter, carnitas, som også er kåret til verdens sjette beste gatemat. Det vanligste er å spise dem som tacos.

Med disse grillspydene får du en helt annen smaksopplevelse

Med disse grillspydene får du en helt annen smaksopplevelse

San Jeok er en veldig tradisjonsrik koreansk rett som passer utmerket også i et grillmåltid her til lands.

Stekt asparges med nøtter kan serveres alene eller som tilbehør

Stekt asparges med nøtter kan serveres alene eller som tilbehør

Nå er aspargesen blitt så tilgjengelig og rimelig, at du fint kan la den spille hovedrollen.

Sett tonen for sommeren med sjømat, musikk og vin
Vinmiddag i Oslo 13. juni

Sett tonen for sommeren med sjømat, musikk og vin

Den 13. juni inviterer vi til en helaften med smakfull sjømat, livlig musikk og nøye utvalgte viner.

Kupp i basis: kjøp den nå og legg den i vinkjelleren

Kupp i basis: kjøp den nå og legg den i vinkjelleren

Denne vinen har allerede dokumentert sitt store lagringspotensial.