Brick fylt med krydret kjøttfyll
Foto: Richard Hauglin

Brick fylt med krydret kjøttfyll

Fremgangsmåte

Varm olje i en kjele og fres løk og hvitløk ved svak varme til den blir myk. Ha i kjøttdeigen og skru opp varmen. Stek til kjøttet er jevnt brunet. Tilsett krydderet og bland godt. Fres videre en stund. Ha i persillen og sitronsaften. Smak til med salt og pepper.

Liten pakke:
Del brikflakene i kvadrater a 12x12 cm. Legg en god skje kjøttfyll på hver. Brett hver kant inn mot midten til du har fått en ny firkant. Brett deretter til en trekant. Pensle eggehvite på og press godt sammen.
Stor pakke:
Alternativt kan du bruke trekanter 15x20 cm. Legg fyllet midt på. Brett den spisseste snippen over og fest med eggehvite. Pensle eggehvite oppå bretten og brett neste snipp over. Gjenta med den siste. Klem lett sammen slik at pakken limes sammen.

Stek i varm frityrolje til pakken blåser seg opp og blir pent gyllen. Ta opp og la dryppe av på et tørkepapir.

Frisk yoghurtdip:
Bland alt og smak til med salt og pepper. Sett kjølig frem til servering.
Avocadodip:
Mos avocadokjøttet med en gaffel. Bland i de andre ingrediensene. Smak til med salt og pepper. Sett kjølig frem til servering.

Sendt inn av Apéritif

Drikke som passer til denne oppskriften

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

En klassisk rett med flyndrefilet i ruller smaker alltid godt

En klassisk rett med flyndrefilet i ruller smaker alltid godt

Det er kanskje sjelden du plukker med deg flyndre fra fiskedisken. Det er det altså all grunn til å gjøre noe med.

I dag kommer søndagsmiddagen fra en gryte
Biffgryte med grønnsaker

I dag kommer søndagsmiddagen fra en gryte

En lettlaget kjøttgryte som denne er perfekt søndagsmiddag når du har mest lyst til å tilbringe dagen utendørs.

Lær alt om champagne av en proff
Vinsmaking i Oslo 06. mai

Lær alt om champagne av en proff

Lær mer om verdens beste musserende viner og smak 9 elegante champagner med vår egen vinekspert Marte Øyen Nordahl

Berlins mest politiske Michelin-restaurant med hyper-kortreist profil og mobilforbud

Nobelhart & Schmutzig har som mål å dokumentere den nordøstre delen av Tysklands. Med en svært variert vinliste, en god dose teater og en sjenerøs mengde klubbatmosfære, tilbys i tillegg en unik pakke på Berlins store restaurantscene.