Onlinekurs

Lær om vin, øl og cocktails med Apéritifs onlinekurs

Nå kan du i ro og mak hjemme og når det passer deg, følge Apéritifs onlinekurs. Foreløpig kan du velge mellom tre forskjellige temaer - bobler, øl og drinker. Og dette er bare begynnelsen. Gled deg til mye ny lærdom i tiden fremover.
01 Januar 2021 - 18:00

Husk at du som abonnent på Apéritifs Mat og vinklubb får rabatt på dette arrangementet.

Se rabatten lenger ned på siden.

Etter nesten et år med begrenset kontakt til andre mennesker og til tider nærmest eremitt-tilværelse, ser vi alle behovet for å finne andre måter å dele opplevelser på. Mange har gått inn og ut av karantene så godt som kontinuerlig, og andre føler seg ikke trygge "i det fri", tross smittevernstiltak. Dessuten er det jo
uansett ikke noe som kan måle seg med komforten i eget hjem.

Du bestemmer tid og sted

For å gi alle en anledning til å delta på kursene våre, og uansett hvor i landet du måtte bo, har vi gleden å nå kunne tilby deg et ny møteplass - Apéritifs onlinekurs. Her vil vi jevnlig produsere en rekke ulike kurs som vil finne sted på nett, og som du selv kan velge når du vil være med på.

..du kan velge om du vil kjøpe inn produktene som smakes, eller om du kun vil være tilskuer og ta inn lærdommen.

Kursene vil dekke alt fra viner til cocktails, og du kan velge om du vil kjøpe inn produktene som smakes, eller om du kun vil være tilskuer og ta inn lærdommen. Kursene vil nemlig være minst like nyttige om du velger å ikke fysisk lage eller smake vinene, drinkene eller rettene der og da.

Alt du kan komme til å trenge av utstyr, råvarer og produkter, vil du finne listet opp under de individuelle kursene. Vi har kun valgt produkter av god kvalitet som er lett tilgjengelig enten på butikken eller i de fleste pol for at det skal være enklest mulig for deg å delta.

Slik deltar du

Alt du trenger å gjøre for å delta på et av videokursene våre, er å kjøpe billett som normalt til våre arrangementer. Du vil da få tilsendt en kvittering med lenke til kurset og en kode som du kan bruke akkurat når du måtte ønske innen 4  dager. Merk dog at denne koden er din personlige, og ikke kan sendes til andre. Kursene kan vises på alt av mobiltelefoner og nettbrett, eller på PC-en.

Så da er det bare å finne frem det du måtte trenge av utstyr og råvarer, og sette deg til rette foran skjermen. Du trenger ikke engang skifte kosebuksen eller kosekroken.

Bare hør her:

Og her er de lærerike kursene du bare må få med deg

Lær forskjellen på prosecco, cava og champagne

Lise2_edit.webp [56.70 KB]
Ingen festlig anledning er komplett uten en flaske bobler. Men skal du velge champagne, cava eller prosecco, og hva er egentlig forskjellen? Her kan du smake deg gjennom alle tre variantene, og bli skolert og lære noen fancy ord i samme slengen.

Smak og lær om fantastisk gode øl

Julie2_edit.webp [57.27 KB]
Hvis du mot formodning trenger en god grunn til å kjøpe inn fire deilige, tidløse øl, har du den her. Smak dem sammen med kursets foredragsholder mens du lærer det du trenger å vite om øl, og om de fire klassiske ølstilene tysk hveteøl, IPA, belgisk strong ale og porter.

Lær å lage de lekreste gindrinker

oystein5_edit.webp [59.78 KB]
Gin kan brukes til så mye mer enn gin & tonic. Av en flaske gin kan du lage både gin fizz og espresso martini  - og mye mer. I dette videokurset lærer du å lage 5 populære, klassiske drinker til perfeksjon.

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Den sprø bunnen møter myk og syrlig topping. Du må trolig lage dobbel porsjon, så godt er det.

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Vi tar deg med til Oslos nye storstue og dens imponerende vinsamling, en perle av en bar i Palma, Mallorca, ser på dansk rom, blir kjent med et "nytt" vinområde på Sardinia og hyller kvinnene.

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Vinene fra Artuke og Artadi er god dokumentasjon på det enorme potensialet Rioja har for å lage viner med karakter fra voksestedet. Enkeltvinmarksviner er kommet for å bli – men det er fortsatt mye å gå på.

Denne superenkle, men også smaksrike suppa har reddet appetitten i generasjoner

Denne superenkle, men også smaksrike suppa har reddet appetitten i generasjoner

Den er så tradisjonsrik at ingen vet når den første gang ble laget, men at den har vært et viktig element i Middelhavskosten i hundrevis av år er hevet over enhver tvil.

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Nå sendes burgundvin over havet på seilskip

Albert Bichot er første produsent til å sende et lass med vin over Atlanteren med det første moderne seilfraktskipet for denne type gods.

To gull til Bringebærlandet og Aga - og Soli ble Norges beste eplemost for tredje gang

I konkurransen Norges beste drikke, ble fruktvinprodusenten i Ås og sidermakeren fra Hardanger de som fikk flest toppskår.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.