Lanserer tortillachips
Mission Foods utvider sortimentet til også å omfatte tortillachips.
Redaksjonen
01 September 2008 - 21:16
Tortilla er et produkt som på verdensbasis spises daglig av hundretalls millioner mennesker. Av verdens tortillaproduksjon står Mission Foods for om lag 25 prosent.
Jubilerer
Mission er et merkenavn med omfattende historie i det amerikanske matmarkedet. Produksjonen startet i 1949 i Mexico, da Don Roberto Gonzalez og hans far etablerte firmaet. I dag produseres produkter fra Mission på fabrikker i USA, Storbritannia, Nederland, Italia og Asia.
Haugen-Gruppen er ansvarlig for markedsføringen av Mission i Norge. I storkjøkkenmarkedet er Mission også her markedsleder innenfor tortilla-markedet. Med den stadig voksende populariteten for wraps, har salgsutviklingen på tortillas vært omfattende de siste årene.
- Meksikansk mat har hatt en fantastisk popularitetsutvikling i Norge i omkring 20 år, sier Simen Eivindson Haugberg, kategorisjef i Haugen-Gruppen Storkjøkken i en pressemelding.
- Riktignok opplever vi stadig en dragning mot det vi har kalt "Fresh Mex"-kategorien. Det dreier seg i dag mer om dagsferske wraps med spennende fyll, salater ispedd meksikanske ingredienser, og stadig økende fokus på bønner, mais, tortillachips, guacamole og salsa, som sunne og smaksrike detaljer, sier Haugberg.
Tre varianter
Nå lanseres også Mission Tortillachips, som dermed kommer inn som et utfyllende element i det allerede fyldige sortimentet til Mission Foods.
Mission Tortillachips kommer i tre ulike varianter, alle med lettsaltede tortillachips. Oppskriften er utviklet av Mission Foods i samarbeid med Haugen-Gruppens konseptkokker. To 500-grams-poser med henholdsvis runde og trekantet tortillachips, og en 750-gramspose med trekantede chips.
Forsiden akkurat nå