Vinsmaking 7. november i Oslo

Unik mulighet: Smak 8 av de beste vinene fra Chablis for kun 495,-

Romain og Damien Bouchard kommer til Norge for å fortelle om Chablis og presentere sine velrenommerte viner fra Domaine d’Enclos.
28 August 2022 - 10:10

Husk at du som abonnent på Apéritifs Mat og vinklubb får rabatt på dette arrangementet.

portrait R&D couleur 2_20220628113302.jpg [192.10 KB]
Brødrene Bouchard foran vineriet i Chablis
(Photo: Domaine d'Enclos)

Domaine d’Enclos er et relativt nytt vinhus, og de lagde sin første årgang så sent som i 2016. Romain og Damien Bouchard har vokst opp i sin fars vineri, men ønsket å starte noe nytt og helt eget. Faren solgte etter hvert sitt vineri og lot sønnene overta hans vinmarker. Dette ble starten på en livslang drøm for de to brødrene.

De har takket være sin far og bestefar tilgang til fantastiske vinmarker, de lager fem forskjellige premier cru viner og intet mindre enn tre grand cru viner. Denne kvelden får du den unike sjansen til å smake de fleste av dem.

Domaine d’Enclos er som sagt et nytt vinhus med få årganger å vise til, men allerede i sin andre og tredje årgang høstet de to brødrene internasjonal anerkjennelse for sine fantastiske viner. Dette er virkelig fremtidens Chablis. De er sertifisert biodynamisk, og mesteparten av jobben de gjør skjer i vinmarkene. De mener at hvis de får de beste druene som reflekterer jordsmonnet, så kan de gjøre minst mulig i kjelleren. En filosofi de ikke er alene om, men som krever mye arbeid og du får mindre utbytte slik at de tjener mindre penger. Uansett går kvaliteten foran.

iStock-476499115_20220628131840.jpg [371.20 KB]
Vakre Chablis (Photo: kodachrome25)

Begge brødrene kommer selv til Norge denne kvelden for å fortelle om Chablis og ikke minst presentere sine strålende viner. Dette bør du ikke gå glipp av!

Vinliste Enclos.jpg [59.40 KB]
Kveldens vinliste, endringer kan forekomme

NB: Det er fri plassering, så hvis dere en en gruppe som vil sitte sammen, lønner det seg å komme tidlig, men tidligst 20 minutter før start.

OBS: Det er ikke angrefrist på dette kurset, ei heller ved sykdom. Det går heller ikke an å bytte kurs eller dato. Ønsker du å gi dette kurset i gave anbefaler vi å kjøpe et gavekort.

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

Intet er vel bedre enn hjemmelaget pizza - også den helt uten kjøtt. Rykende fersk fra stekeovnen, har de pizzasteinplate, blir bunnen enda sprøere.

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

Det er utrolig hvor mye smak det er i sjampinjong - spesielt når den får spille hovedrollen som her

Pasta og sopp er en utprøvd og utvilsomt vellykket kombinasjon på kjøkkenet. Med fløte eller creme fraiche i tillegg er du i mål.

Smak unike viner sammen med vinmakeren
Vinsmaking i Oslo 5. juni

Smak unike viner sammen med vinmakeren

Den 5. juni kan du smake viner til småretter med sjømat og få et eksklusivt møte med den karismatiske vinmakeren, Leopardo Felici.