ingredienser

Ingredienser

• placeholder
    2 timer

Det tar litt tid å lage disse snurrene, men det er vel verd investeringen. Det blir en stor porsjon og snurrene kan fint fryses.

• 40 minutter

En munnfull av denne kokoskaken gjør at du tar en ny med en gang. Med blåbær i kakebunnen og bringebærkremen til, baker du den garantert flere ganger.

• 10 minutter

Du kan lage din helt egne vri på denne forfriskende og bærfruktige drinken hvis du kjøper te i løsvekt. Men du funker utmerket med teposer.

• 1 time 20 minutter

Brødpudding i festdrakt er smaksatt med sitron og bringebær, og fylt med vaniljekrem.

• 15 minutter

Denne varianten av rømmegrøt har du garantert ikke prøvd før. Enkel og raskt blir dette familiens nye favoritt.

• 1 time 30 minutter

Prinsessekake er en uimotståelig bollekake med deilig tykk vaniljekrem og som her toppet med sommerens friske bær.

• 1 time

Fragilité er en myk marengsterte som sammen med blåbær- og bringebærmousse blir en uimotståelig sommerfavoritt.

• 1 time

Rugbrødlagkake er en saftig og smakfull kake med friske bær, silkemyk ostekrem og grov kakebunn. De grove rugbrødsmulene i bunnen gjør kaken litt sunnere.

• 45 minutter

I denne moussekaken er det brukt en teknikk som heter italiensk marengs for maksimal luftighet. Smaken er det blåbærene som bidrar med.

• 1 time 30 minutter

Iskrem og bær i et kremmerhus av søt gjærbakst som smaker deilig nybakte. De blir opplagt en av barnas favoritter. Sikkert også hos de voksne.

• 1 time 40 minutter

Liker du den klassiske Pavlovaen med deilig krem og friske bær best Her er oppskriften den i ekstra stor størrelse. Det er perfekt når du skal servere til mange.

• 30 minutter

Har du butterdeig i fryseren, er du alltid rustet for å diske opp med noe ekstra godt og ikke minst veldig lettlaget. Som denne sterkt forenklede versjonen av en napoleonskake.

• 1 time 10 minutter

Nyplukkete blåbær fortjener å spille hovedrollen i denne kaken. Har du ikke plukket blåbær, kommer du langt med fjorårets fra fryseren, eller du kan bruke kjøpebær.

• 40 minutter

Nybakte blåbærmuffins er noe av det beste du kan servere i august. Har du blåbær i fryseren, kan du gjenskape stemningen også midtvinters.

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Den sprø bunnen møter myk og syrlig topping. Du må trolig lage dobbel porsjon, så godt er det.

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Vi tar deg med til Oslos nye storstue og dens imponerende vinsamling, en perle av en bar i Palma, Mallorca, ser på dansk rom, blir kjent med et "nytt" vinområde på Sardinia og hyller kvinnene.

Nå sendes burgundvin over havet på seilskip

Albert Bichot er første produsent til å sende et lass med vin over Atlanteren med det første moderne seilfraktskipet for denne type gods.

To gull til Bringebærlandet og Aga - og Soli ble Norges beste eplemost for tredje gang

I konkurransen Norges beste drikke, ble fruktvinprodusenten i Ås og sidermakeren fra Hardanger de som fikk flest toppskår.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Vinene fra Artuke og Artadi er god dokumentasjon på det enorme potensialet Rioja har for å lage viner med karakter fra voksestedet. Enkeltvinmarksviner er kommet for å bli – men det er fortsatt mye å gå på.