ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 10 timer

En okseskank som får marinere seg i masse krydder og godgjøre seg over natten i steikeovnen kan ikke annet enn å smake digg.

• 1 time 10 minutter

Denne salsaen er både sterk og god med både ancho og guajillo-chili.

• 15 minutter

Denne sausen er fantastisk til grillmat! Bruk enten grillet paprika fra glass, eller grill dine egne. Velg farge på paprikaen etter hvilken farge du vil ha på sausen.

20 minutter

5 minutter

• 15 minutter

Hummus kan du kjøpe, men du kan med letthet lage den selv. Her er den enkle oppskriften.

• 20 minutter

Det kreolske kjøkken er velkjent for sine smaksrike retter. Med denne oppskriften lager du en fristende jambalaya på veldig kort tid.

• 30 minutter

Med tropiske ingredienser som banan og kokos, henter denne suppen frem smaken – og vibbene av varmere strøk. Det er også en fantastisk måte å bruke opp godt modne bananer på: Jo modnere bananene er, desto søtere blir suppen.

1 time

Disse dumplingsene er lettlagde og sunne

30 minutter

Denne gulrotsuppen er lettlaget og kan enkelt varieres med både tilbehør og ingredienser

• 6 timer 15 minutter

Denne gryten er inspirert av den vestafrikanske gryten maafi. Den kan varieres i det uendelige, ved å for eksempel tilsette andre rotgrønnsaker, kylling, lam eller annet protein. I denne oppskriften lages gryten i en crockpot / slow cooker, men du kan også bruke en vanlig gryte.

30 minutter

Lammet er produkt som har allsidige bruksområder og blir brukt i de aller fleste land. Denne retten drar inspirasjon fra flere områder som Midt-Østen og Asia og resultatet er en rett som er superenkel og lage og har mye smak.

1 time 30 minutter

Ajvar lages av paprika og aubergine, og er enkelt å lage hjemme. Slik lager du hjemmelaget versjon.

• 35 minutter

Hjemmelaget sriracha er spicy chilisausen alle kokker sverger til. Oppskriften stammer fra Thailand, hvor de helst bruker den til sjømat, mens indoneserne bruker den til suppe, nudler og vårruller. Denne oppskriften gir ca. 8 dl saus.

• 45 minutter

Slike grillspyd vil alle ha når du soyamarinerer steinbit. Pass på å ikke salte for mye siden soyasaus jo er ganske salt. Enkelt hvis du følger vår oppskrift.

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Den sprø bunnen møter myk og syrlig topping. Du må trolig lage dobbel porsjon, så godt er det.

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Vi tar deg med til Oslos nye storstue og dens imponerende vinsamling, en perle av en bar i Palma, Mallorca, ser på dansk rom, blir kjent med et "nytt" vinområde på Sardinia og hyller kvinnene.

Nå sendes burgundvin over havet på seilskip

Albert Bichot er første produsent til å sende et lass med vin over Atlanteren med det første moderne seilfraktskipet for denne type gods.

To gull til Bringebærlandet og Aga - og Soli ble Norges beste eplemost for tredje gang

I konkurransen Norges beste drikke, ble fruktvinprodusenten i Ås og sidermakeren fra Hardanger de som fikk flest toppskår.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Vinene fra Artuke og Artadi er god dokumentasjon på det enorme potensialet Rioja har for å lage viner med karakter fra voksestedet. Enkeltvinmarksviner er kommet for å bli – men det er fortsatt mye å gå på.