ingredienser

• placeholder
    5 minutter

• 30 minutter

Pepperkaker baker du sammen med barna eller venner. Den beste pepperkakedeigen lager du selvfølgelig selv. Her en oppskrift der vi pynter kakene litt.

• 4 timer 30 minutter

Denne retten med sin smakfulle potetsalat blir gjort ugjenkjennelige, men altså veldig gode gjennom en lang rekke ingredienser. Bli ikke skremt av listen.

• 30 minutter

Gyoza kan dampes eller friteres. Begge deler er supergodt.

• 1 time

Jordbær og rips gir god friskhet til denne bakte ostekaken. Perfekt til sommerens kakebord.

• 40 minutter

Denne kaken er det ikke så mye som skal til for å sette preg, for her er det så mye annet godt som bidrar som blant annet tyttebær.

• 15 minutter

Makrell kan du også servere rå, men først må den marineres med lime og andre godskaer.

• 30 minutter

Denne toddyen, basert på en av Norges fantastiske eplemoster, et utmerket og ikke minst forfriskende alternativ både med og uten alkohol.

• 30 minutter

Chana masala er en populær indisk vegetarrett, og det indiske kjøkken er verdens fremste når det kommer til vegetarmat. Du kan kombinere en vegetarretten med fisk eller kjøtt så blir alle fornøyde.

• 40 minutter

Helsteking av fisk er kanskje den beste måten å tilberede den på siden smaken samles inne i fisken mens den varmebehandles. Med sausen vi foreslår og det deilig tilbehøret er det garantert en opplevelse.

• 2 timer 30 minutter

Gresskarpai hører med til Halloween og Thanksgiving, og er en av de mest kjente amerikanske paiene. Men du kan selvfølgelig lage den når du får tak i gresskar.

• 1 time

Lag et pepperkakehus med kjærlighet på pinne. Barna vil elske det, og ikke minst er det veldig dekorativt.

• 5 minutter

Denne oppskriften på krydderkaken med mandarin og ananaskrem har det som skal til for skape feststemning.

• 30 minutter

Disse pepperkakene, faktisk uten pepper, lager du på en halvtime. Med en mandel på hver blir de veldig gode. Følg den enkle oppskriften.

• 1 time

Det bor en baker i oss alle, og juleverksted med pepperkakebaking, pepperkakepynting og bygging av de flotteste pepperkakehus eller pepperkakeslott er tradisjon.

• 45 minutter

Her får du oppskriften på hvordan du kan lage sashimien med kveite og tre spennende sauser. Røkelakssaus, uni og urtesaus og bitter melon og ingefærsaus gjør retten til en smaksopplevelse.

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Den sprø bunnen møter myk og syrlig topping. Du må trolig lage dobbel porsjon, så godt er det.

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Vi tar deg med til Oslos nye storstue og dens imponerende vinsamling, en perle av en bar i Palma, Mallorca, ser på dansk rom, blir kjent med et "nytt" vinområde på Sardinia og hyller kvinnene.

Nå sendes burgundvin over havet på seilskip

Albert Bichot er første produsent til å sende et lass med vin over Atlanteren med det første moderne seilfraktskipet for denne type gods.

To gull til Bringebærlandet og Aga - og Soli ble Norges beste eplemost for tredje gang

I konkurransen Norges beste drikke, ble fruktvinprodusenten i Ås og sidermakeren fra Hardanger de som fikk flest toppskår.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Vinene fra Artuke og Artadi er god dokumentasjon på det enorme potensialet Rioja har for å lage viner med karakter fra voksestedet. Enkeltvinmarksviner er kommet for å bli – men det er fortsatt mye å gå på.