ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 10 minutter

Du kan godt servere denne salaten alenen som hovedrett. Med alt det gode som er i garanterer vi at det blir mett og fornøyd.

• 40 minutter

Sskreiloins med frisk gresskarpuré, soyasjysaus og råstekte ingefærgrønnsaker er en perfekt rett til en romantisk middag for to.

• 20 minutter

Denne fyldige suppen kan lages med krabbe eller reker - og så chilisterk som ønsker den.

• 20 minutter

Gunkan Maki er enkelt å lage, og blir enda bedre med krabbe. Oppskriften er hentet fra Frida Ronges bok Nordisk Sushi

• 30 minutter

Gyoza kan dampes eller friteres. Begge deler er supergodt.

• placeholder
    1 time

Disse dumplingsene er lettlagde og sunne

• 1 time 30 minutter

Denne ramensuppen passer uansett sesong men er ekstra deilig nå på høsten. Etter første gang du har smakt denne får du vann i munnen av å tenke på den igjen.

• 5 minutter

Denne måten å lage krabbe på er enklere enn du tror, og smaker topp med ristet brød og sriracha-majo.

• 15 minutter

Ají er enkel å lage og det er få faste normer. “Alle” i land som Colombia og Ecuador har sin egen oppskrift. Mange har en sånn-cirka-oppskrift, slik at én ají aldri er som den forrige. Noen legger sin ære i å ha den beste ajíen, mens andre kjøper en ferdig ají. Men alle har en ají stående klar. Denne (halv)sterke chilisausen er mest anvendelig til latinamerikanske matretter, men fungerer også svært godt til “norske retter” som pizza og sandwicher. Alle typer ají passer ypperlig til anledninger med potetgull, tacochips, patacones og annen snacks.

• 45 minutter

Nydelig vegansk dip med ovnsbakt paprika, valnøtter og en liten touch hvitløk.

• 30 minutter

Bibimbap er en enkel og fristende risrett som bør kunne bli en favoritt også på norske middagsbord.

• 45 minutter

Her er både breiflabben marinert med masse deilig krydder. Der er også suppen som har et godt kryddersting. Det er bare å glede seg.

• 15 minutter

Denne vrien med ingefær, koriander, chili og hvitløk gir kongekrabben et kick du kanskje ikke har smakt før.

• 30 minutter

Lage en deilig forrett eller smårett for to med råmarinert kongekrabbe med asiatiske smaker.

• 30 minutter

Brokkoli kan skape utrolig mye matglede, bare du vet hva du skal gjøre med den i stedet for å bare koke den. Det er denne deilige retten et godt bevis på.

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Den sprø bunnen møter myk og syrlig topping. Du må trolig lage dobbel porsjon, så godt er det.

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Vi tar deg med til Oslos nye storstue og dens imponerende vinsamling, en perle av en bar i Palma, Mallorca, ser på dansk rom, blir kjent med et "nytt" vinområde på Sardinia og hyller kvinnene.

Nå sendes burgundvin over havet på seilskip

Albert Bichot er første produsent til å sende et lass med vin over Atlanteren med det første moderne seilfraktskipet for denne type gods.

To gull til Bringebærlandet og Aga - og Soli ble Norges beste eplemost for tredje gang

I konkurransen Norges beste drikke, ble fruktvinprodusenten i Ås og sidermakeren fra Hardanger de som fikk flest toppskår.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Vinene fra Artuke og Artadi er god dokumentasjon på det enorme potensialet Rioja har for å lage viner med karakter fra voksestedet. Enkeltvinmarksviner er kommet for å bli – men det er fortsatt mye å gå på.