ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 30 minutter

Lag en saftig burger med soppstuing, bacon og tyttebær. Av denne smaker det virkelig hyttetur av.

• 15 minutter

En stor, mettende og smaksrik burger passer som hånd i hanske for en sulten jeger eller andre som "bare" har lyst på en burger.

• 20 minutter

Her er oppskriften på den tradisjonelle måten å tilberede rakefisk på. Enkelt og veldig smakfullt.

• 30 minutter

Mandelpoteter er melne, koker raskt og har en nydelig gul farge som gjør de velegnet til potetmos. Tilsett timian. Det løfter saken.

• 5 minutter

• 45 minutter

Alle elsker disse små runde kakene. De fleste baker de til jul, mens mange spiser de året rundt.

• 30 minutter

Denne superenkle varme rømmmekremen er et veldig godt og litt annerledes følge til friske jordbær. Det er Arne Brimi som har komponert oppskriften.

• 45 minutter

Rakefisk kan tilberedes på mange måter. Her har du en oppskrift med lun rakefisk på potet- og auberginekompott.

• 20 minutter

Rakefisk kan også brukes som fingermat Her har du en oppskrift med lefseruller med rakefisk.

• 20 minutter

Om du synes det er en spesiell lukt av rakefisk skal du prøve denne oppskriften med gammelost til. Vi lover deg en smaksopplevelse av beste slag.

• 40 minutter

Pannekaker kan godt bli en vegetarrett som her med deilig soppstuing.

• 15 minutter

Denne agurksalat går det raskt å lage, men er likevel veldig god. Den passer sammen med det meste av både kjøtt og fisk. Eller den kan nytes uten annet matfølge.

• 5 minutter

• 45 minutter

Blinis er russiske pannekaker. De serveres ofte med rogn. Her med fenalår og reker i tillegg. Dette smaker veldig godt.

• 30 minutter

I denne oppskriften er det torsk eller steinbit som er brukt. Du kan også bruke sei, hvitting, lysing eller kolje/hyse. Og selvfølgelig skal du ha i sjampinjong.

• 5 timer

Mange forbinder fenalår kun med tynt oppskåret skiver, men prøv denne oppskriften på bakt fenalår og du vil bli overbevist om noe annet.

Akkurat nå er makrellen på sitt aller beste
Grillet makrell med sitroncouscous, grillet paprika og squash

Akkurat nå er makrellen på sitt aller beste

Vi har gitt den store sommerfisken, makrellen, internasjonalt og sesongriktig følge i denne retten.

Kyllinglårene er det beste på kyllingen - når de får litt drahjelp som her

Kyllinglårene er det beste på kyllingen - når de får litt drahjelp som her

Kyllinglår som marineres noen timer i lime blir ekstra gode - bare prøv denne oppskriften.

Se alt det gode du kan lage med makrell
Oppskrifter makrell

Se alt det gode du kan lage med makrell

Denne råvaren som er blant de billigste i fiskedisken, er på sitt beste nå og kan trylles med på kjøkkenet. Her finner du mange fristende oppskrifter.

By på en vårlig og veldig lettlaget pastarett

By på en vårlig og veldig lettlaget pastarett

1. mai er for mange første vårdag. Med gode værmeldinger i vente, er det mange som vil tilbringe mest tid ute. Med denne pastaretten til middag, blir det tid til alt.

Smak uforglemmelig mat og viner fra California i Oslos eldste trevilla
Winemakers Dinner 30.mai i Oslo

Smak uforglemmelig mat og viner fra California i Oslos eldste trevilla

Vi byr på fabelaktige viner fra California kombinert med utsøkt mat i historiske omgivelser den 30. mai.

Gjør som brasilianerne - sørg for feststemning med caipirinha
Ukens drink

Gjør som brasilianerne - sørg for feststemning med caipirinha

Caipirinha betyr «liten mann fra landet» og er Brasils nasjonaldrink. Den lages av cachaça som er laget på samme måte som mye rom. En sterk, men likevel frisk drink som derfor er manges favoritt.