ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 10 minutter

Du kan godt servere denne salaten alenen som hovedrett. Med alt det gode som er i garanterer vi at det blir mett og fornøyd.

• 40 minutter

Sskreiloins med frisk gresskarpuré, soyasjysaus og råstekte ingefærgrønnsaker er en perfekt rett til en romantisk middag for to.

• 20 minutter

Denne fyldige suppen kan lages med krabbe eller reker - og så chilisterk som ønsker den.

• 20 minutter

Gunkan Maki er enkelt å lage, og blir enda bedre med krabbe. Oppskriften er hentet fra Frida Ronges bok Nordisk Sushi

• 30 minutter

Gyoza kan dampes eller friteres. Begge deler er supergodt.

• placeholder
    1 time

Disse dumplingsene er lettlagde og sunne

• 1 time 30 minutter

Denne ramensuppen passer uansett sesong men er ekstra deilig nå på høsten. Etter første gang du har smakt denne får du vann i munnen av å tenke på den igjen.

• 5 minutter

Denne måten å lage krabbe på er enklere enn du tror, og smaker topp med ristet brød og sriracha-majo.

• 15 minutter

Ají er enkel å lage og det er få faste normer. “Alle” i land som Colombia og Ecuador har sin egen oppskrift. Mange har en sånn-cirka-oppskrift, slik at én ají aldri er som den forrige. Noen legger sin ære i å ha den beste ajíen, mens andre kjøper en ferdig ají. Men alle har en ají stående klar. Denne (halv)sterke chilisausen er mest anvendelig til latinamerikanske matretter, men fungerer også svært godt til “norske retter” som pizza og sandwicher. Alle typer ají passer ypperlig til anledninger med potetgull, tacochips, patacones og annen snacks.

• 45 minutter

Nydelig vegansk dip med ovnsbakt paprika, valnøtter og en liten touch hvitløk.

• 30 minutter

Bibimbap er en enkel og fristende risrett som bør kunne bli en favoritt også på norske middagsbord.

• 45 minutter

Her er både breiflabben marinert med masse deilig krydder. Der er også suppen som har et godt kryddersting. Det er bare å glede seg.

• 15 minutter

Denne vrien med ingefær, koriander, chili og hvitløk gir kongekrabben et kick du kanskje ikke har smakt før.

• 30 minutter

Lage en deilig forrett eller smårett for to med råmarinert kongekrabbe med asiatiske smaker.

• 30 minutter

Brokkoli kan skape utrolig mye matglede, bare du vet hva du skal gjøre med den i stedet for å bare koke den. Det er denne deilige retten et godt bevis på.

Skal du på polet i dag, kan du gå rett til denne vinen

Skal du på polet i dag, kan du gå rett til denne vinen

Den er det sikreste valget fra basishylla når du skal ha en vin som aldri skuffer og det til en veldig gunstig pris. Den finnes på absolutt alle pol.

Forsmak på sommeren har vel alle fått nå, men her åpner vi også for sommerlig latskap
Salat med asparges, lune poteter og makrell

Asparges, små søte poteter, jordbær og makrell, det er sommermat det. Som ikke krever særlig innsats, men som smaker perfekt enten gradestokken viser full sommer eller fortsatt vår.

Felice Capasso til bartender-VM for Norge

Mannen bak Sesto Senso Academy som så langt har utdannet 350 bartendere, er dermed Norges beste bartender 2024.

Dette er de beste alkoholfrie drikkene du finner på polet
Tester
Alkoholfritt

Dette er de beste alkoholfrie drikkene du finner på polet

Når du likevel er på polet, kan du kjøpe med deg noen gode alkoholfrie alternativer laget av norskdyrket frukt, av importerte bær, musserende te, imponerende vin - eller øl - alle helt uten.

Smak unike viner sammen med vinmakeren
Vinsmaking i Oslo 5. juni

Smak unike viner sammen med vinmakeren

Den 5. juni kan du smake viner til småretter med sjømat og få et eksklusivt møte med den karismatiske vinmakeren, Leopardo Felici.

Med denne potetsalaten til middag får du brukt opp det du har i kjøleskapet

Med denne potetsalaten til middag får du brukt opp det du har i kjøleskapet

Dagens potetsalat inneholder nok vesentlig mer enn kun poteter. Like fullt er den lettlaget og mettende, og derfor noe du gjerne må servere utover sommeren.