ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 40 minutter

Det blir knapt bedre enn fish and chips laget på denne måten. Silkemyk fisk omkapslet av knasende sprø røre er snadder for store og små. Ertepurè og tartarsaus er klassisk tilbehør.

• 45 minutter

Det er matcha-te-pulver som gir den lysegrønne fargen til denne deilige kaken, og som samtidig bidrar med særpreg. Sjokoladeglasuren med sjokolade smaker herlig på.

• 1 time 30 minutter

Denne massive kokoskaken er inspirert av en som stjernekokken Thomas Keller har gjort legendarisk.

• 40 minutter

Selv om denne desserten er mer enn søt nok, kan den med fordel serveres med mer søtt i form av iskrem.

• 1 time

Denne britiske pubklassikeren med dadler som hovedingrediens lager du enkelt hjemme.

• 30 minutter

Overmodne bananer får nytt liv i disse saftige muffinsene.

• 45 minutter

• 1 time 40 minutter

Ribba smaker nesten bedre dagen derpå når den blir glasert i deilige asiatiske smaker og pakket inn i myke bao buns. Serverer du dette til dine gjester høster du garantert masse skryt.

• 3 timer

Vaskeekte engelsk Christmas Cake tar litt tid å lage, holdbarheten på kaken gjør den til perfekt julegave til noen du er ekstra glad i.

• 1 time

Gresskar er utmerket i kaker, også til andre formal enn den klassiske gresskarpaien. Gresskar gjør sjokoladekaken ekstra saftig og holdbar.

• 30 minutter

Disse eplemuffinsene smaker herlig. Det du legger på toppen er avgjørende. Det kan du lage med de fleste frokostblandinger av det sprø slaget,

• 1 time

Opp-ned plommekake med høstens plommer er herlig å servere til kaffen eller som dessert. Den smaker best lun med vaniljesaus, pisket krem eller is til.

• 40 minutter

Denne måten å lage fruktkake på er veldig lettvint. Du kan faktisk ikke gjøre feil, annet enn å glemme tiden.

• 1 time 20 minutter

Morellkake er en fantastisk bløtkake med kakao, smørkrem, krokan og ferske moreller som passer flott til fest, bursdager eller som kake på koldtbordet.

• 1 time

Den irrgrønne fargen fra matcha-te-pulveret gir denne kaken et vårlig preg. Den luftige blandingen av varmvispet (sveistsisk) marengs og hvit sjokoladesmørkrem gjør den mektig god.

Fortsatt fullt kjøleskap etter helgen? Her finner du 28 løsninger
Oppskrifter restemat

Fortsatt fullt kjøleskap etter helgen? Her finner du 28 løsninger

Til 17. mai har vi en tendens til å handle inn for mye. Men fortvil ikke, det er nok av oppskrifter som trenger rester.

Nå når vi har fått smaken på sommer, vil vi ha noe lettlaget og velsmakende på tallerkenen

En skalldyrsalat som dette smaker vidunderlig godt, uten de store bestrebelsene.

Felice Capasso til bartender-VM for Norge

Mannen bak Sesto Senso Academy som så langt har utdannet 350 bartendere, er dermed Norges beste bartender 2024.

Dette er de beste alkoholfrie drikkene du finner på polet
Tester
Alkoholfritt

Dette er de beste alkoholfrie drikkene du finner på polet

Når du likevel er på polet, kan du kjøpe med deg noen gode alkoholfrie alternativer laget av norskdyrket frukt, av importerte bær, musserende te, imponerende vin - eller øl - alle helt uten.

Prøv en litt lettere vri på rømmegrøten
Rømmegrøt med semulegryn

Prøv en litt lettere vri på rømmegrøten

Denne oppskriften er ikke fullt så mektig som den laget med bare rømme.

Dagens middag lager du på et blunk og så får du brukt opp rester etter festen

Dagens middag lager du på et blunk og så får du brukt opp rester etter festen

Rester av fenalår er perfekt å bruke i en varmrett - denne varianten er veldig lettlaget og med ingredienser du har i husert.