ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 1 time

Her har du en klassisk oppskrift på bacalao som smaker fortreffelig. Enkelt å få til og garanterer deg suksess rund middagsbordet.

• 1 time 30 minutter

Grønnsakskarbonadene er så kjøttfrie som de kan bli, men ikke mindre saftige og gode av den grunn. Dog ikke helvegetar siden den inneholder så vel egg som ost.

• 1 time

Skal du lage et festmåltid med steinbit har du oppskriften her. Når du legger ved linser, hjerteskjell og glasserte grønnsaker vil du bli en helt ved middagsbordet.

• 30 minutter

Nå er det tid for en deilig wok med sukkererter, nykål, vårløk, paprika og fersken. Dressingen løfter det hele med en frisk sursøt smak som passer veldig godt til grønnsakene.

• 3 timer

Bresert beskriver en teknikk der man først bruner råvarene for så å tilsette væske slik at de blir varmebehandlet i gryte under lokk i ovn. Prøv det med kalvebryst og løksaus. Garantert suksess.

• 1 time 15 minutter

• 1 time

Du kan lage moussaka som en ren vegatrrett. Her er den veldig enkle oppskriften med squash og aubergine.

• 30 minutter

Har du lyst på grønnsakssuppe med en vri skal du prøve den med bønner og pistou. Det er den franske varianten av italiensk pesto. En riktig vegetarrett. Her er oppskriften.

• 1 time 20 minutter

Du må prøve denne oppskriften på potetlasagne hvor aubergine spiller en sentral rolle. En ekte vegetarrett.

• 30 minutter

Ggulasj er den ungarske nasjonalretten. En smakfull og mettende hovedrett. Her som en vegetarett.

• 40 minutter

Nasi groeng er en klassisk malaysisk/indonesisk rett som direkte oversatt betyr stekt ris. Og nettopp ris er hovedingrediensen.

• 30 minutter

Bruk squash og lag en rett det smaker fransk av. Squash provencale er en ekte vegetarrett. Her er den enkle oppskriften du kommer til å benytte flere ganger.

• 10 minutter

Dette er en spennende måte å bruke lefse på. Att på til en vegetarrett med hummus og bakt paprika. Du blir garantert mett.

• 30 minutter

Lag en deilig suppe med kålrot eller det mange kaller kolrabi. En suppe du kanskje aldri har smakt før, men som du garantert vil lage flere ganger

• 20 minutter

Club sandwich er en klassiker til lunsj. En skikkelig godbit, saftig med kyllingfilet, bacon, tomat, salat, majones og toastbrød.

Når kylling lages på denne måten blir den både saftig og velsmakende

Når kylling lages på denne måten blir den både saftig og velsmakende

Helstekt kylling fylt med løkstuffing som her og piffet opp med rosmarin, blir både saftig og velsmakende og metter mange.

By på en feststemt fiskerett som aldri slår feil
Kveite med olivenoljesaus, saltkokte småpoteter og gulrotpuré

By på en feststemt fiskerett som aldri slår feil

Kveite er kanskje den flotteste fiskesorten du kan ønske deg på kjøkkenet. Bare prøv denne oppskriften.

Når asparges er for dyrt, går du for selvplukket strutseving - helt gratis

Strutsevingen ble veldig raskt klar til å høstes. Akkurat nå plukker du den ute i naturen, en helt gratis og ikke minst utrolig god grønnsak. Og en perfekt erstatning for dyr importert grønn asparges.

Nå er det dokumentert: Norge har noen av de rimeligste luksusmenyene

Norge inntar 10. plassen over de dyreste Michelin-menyene – langt bak våre naboland – i en oversikt utviklet av Chef’s Pencil. Det er noe som bør utnyttes til bransjens fordel.

Slike grillspyd med reker og grønnsaker er et måltid i seg selv

Slike grillspyd med reker og grønnsaker er et måltid i seg selv

Om grilling står på agendaen i helgen, prøv disse spydene. De er supre som forrett til den store grillfesten eller som egen rett til kveldskosen.

Her får du en forsmak på årets største mediesirkus - samt vår og sommer i en og samme slurk
Ukens drink

Den kremete og friske fruktige smaken som forbindes med klassikeren Cover Club, forsterkes ytterligere med denne rosa ginen - som er påtenkt et minst like mye omtalt evenement senere i år.