ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 40 minutter

Legg makrellen på grillen sammen med cherrytomat og asparges. Du serverer med en deilig salta og tilsvarende dressing. Det er bare å glede seg.

• 30 minutter

Argentinerne har kanskje verdens beste oksekjøtt. Med denne oppskriften gjør du ytrefileten rettferdighet på grillen.

• 1 time 40 minutter

Orecchiette betyr "små ører" på italiensk og beskriver utseende til denne pastatypen. Kombinert med få og smaksrike ingredienser er dette en herlig rett fra det sør-italienske kjøkkenet.

• 20 minutter

Denne herlige vårsalaten med varmrøkt makrell og stekte nypoteter er perfekt til lyse og friske kvelder. Den pikante dressingen med pepperrot og dill gir salaten et ekstra piff.

• 40 minutter

Det blir knapt bedre enn fish and chips laget på denne måten. Silkemyk fisk omkapslet av knasende sprø røre er snadder for store og små. Ertepurè og tartarsaus er klassisk tilbehør.

• 20 minutter

Restene av påskelammet trylles fram til saftig og smaksrik kebab med denne enkle oppskriften.

• 30 minutter

Lammecarré er skikkelig festmat. Den grønne urteskorpen ser dramatisk ut mot det rosa og møre lammekjøttet, og smaker uimotståelig. I tillegg er oppskriften enkel å både opp- og nedskalere til både èn, to eller mange.

• 10 minutter

Denne herlige kålsalaten kan brukes til mangt mer enn tittelen tilsier. Bland inn ditt favoritt protein og du har en knasende sprø middagssalat. Eller server som tilbehør til både grillmat og taco.

• 15 minutter

Hvem hadde trodd at boksmais kunne smake så godt? Sprøstekt mais og bacon gir suppen nydelig krønsj. Denne smaksrike suppen er er perfekt både til kjølige vinterkvelder, så vel som varme sommerdager.

• 4 timer

Svært få ting smaker så godt som langtidskokt ragù bolognese. Det tar tid å lage, men er verdt hver enste sekund. Server sammen med pasta, i lasagne eller på polenta.

• 40 minutter

Denne nydelige curryen er både vegansk, gluten- og laktosefri. Pakket med protein og rik på smak.

• 30 minutter

Skrei er sesongbasert gourmetfisk som fortjener litt ekstra oppmerksomhet. Med kremet sellerirotskum og en syrlig og jordlig rødbetesalat smaker den ekstra godt.

• 30 minutter

Det blir ikke stort bedre enn klassisk biff tartar. Men med russisk størkaviar og gressløkmajones blir denne ikoniske retten tatt til nye høyder.

• 30 minutter

Herlige kamskjell smaker ekstra godt med fenikkel og vinterens beste sitrus. Denne lekre retten kan du imponere med

• 15 minutter

Med denne jukseoppskriften får du herlig ramen på 1-2-3.

• 20 minutter

Bibimbap betyr blandet ris på koreansk og er en nydelig og smakfull rett. Her får du brukt opp restene i kjøleskapet til et næringsrikt og smakelig måltid.

Fortsatt fullt kjøleskap etter helgen? Her finner du 28 løsninger
Guide
Oppskrifter restemat

Fortsatt fullt kjøleskap etter helgen? Her finner du 28 løsninger

Til 17. mai har vi en tendens til å handle inn for mye. Men fortvil ikke, det er nok av oppskrifter som trenger rester.

Nå når vi har fått smaken på sommer, vil vi ha noe lettlaget og velsmakende på tallerkenen

En skalldyrsalat som dette smaker vidunderlig godt, uten de store bestrebelsene.

Felice Capasso til bartender-VM for Norge

Mannen bak Sesto Senso Academy som så langt har utdannet 350 bartendere, er dermed Norges beste bartender 2024.

Dette er de beste alkoholfrie drikkene du finner på polet
Tester
Alkoholfritt

Dette er de beste alkoholfrie drikkene du finner på polet

Når du likevel er på polet, kan du kjøpe med deg noen gode alkoholfrie alternativer laget av norskdyrket frukt, av importerte bær, musserende te, imponerende vin - eller øl - alle helt uten.

Prøv en litt lettere vri på rømmegrøten
Rømmegrøt med semulegryn

Prøv en litt lettere vri på rømmegrøten

Denne oppskriften er ikke fullt så mektig som den laget med bare rømme.

Dagens middag lager du på et blunk og så får du brukt opp rester etter festen

Dagens middag lager du på et blunk og så får du brukt opp rester etter festen

Rester av fenalår er perfekt å bruke i en varmrett - denne varianten er veldig lettlaget og med ingredienser du har i husert.