Kjøtt

oppskrifter.webp
  • 40 minutter

Sommerkoteletter kan både være sterkt røykte og salte. Derfor er det godt med et tilbehør som i denne oppskriften der risotto på bulgur demper det litt.

• 30 minutter

Danskene er virkelig mestre med kvernet kjøtt, og denne enkle oppskriften med frikadeller og med grov pesto er både rask og proppfull av smak.

• 1 time 20 minutter

Her lager du alt i en gryte som så får lov til å passe seg selv. Så kan du bruke tiden til andre ting. Lammegryte er tingen. Og husk, jo lengre den får stå å godgjøre seg på svak varme, jo bedre blir den.

• 2 timer 45 minutter

Det er mange spennende ingredienser i denne retten med utbenet lammelår med byggrynsalat. Den er litt tidkrevende, men ikke vanskelig. Vi viser deg hvordan.

• 20 minutter

Med fryste grønnsaker er denne deilige tykke kjøttsuppen ferdig på et øyeblikk. Du kan selvfølgelig lage den med grønnsaker du skjærer opp selv.

• 30 minutter

Lag en veldig rask lapskaus med med lam i. Følg den enkle oppskriften og du kan servere etter en halvtime.

• 30 minutter

Reinsdyr er noe av det beste som kommer fra norsk natur. Denne kombinasjonen er det sødmefylte kjøttet med kantareller, skorsonerrot og kaffesjy er sublim.

• 30 minutter

Denne viltgryten med litt ekstra smak blir det avsetning på. Den er overraskende rask å lage.

• 1 time

Du bør prøve denne retten med squash. I denne oppskriften gir vi den selskap av karbonadedeig og noe de fleste av oss spiser daglig. Slik blir den enda bedre.

• 2 timer 30 minutter

Trøndersodd er ikke bare en rett. Her er en oppskrift på slik de lager den i Nord-Trøndelag.

• 3 timer

Lammestek er smakfullt, saftig og mørt. Følg denne oppskriften og du vil opplagt bli søndagens suverene vinnere uavhengig av sportsgren.

• 30 minutter

Strimlet svinekjøtt er perfekt for å lage raske hverdagsretter, og en gryterett er hele familiens favoritt.

• 40 minutter

Om du så bare har 20 minutter, kan vi love en god og het opplevelse med chili con carne. Legger du på ytterligere 20 minutter, får du selvsagt enda mer for innsatsen.

• 20 minutter

Denne oppskriften med skinkebiff av svinekjøtt er både fruktig og hot. Det skyldes smak av sødmefylt frukt og skarpe toner av chili. Den kan også lages på grillen.

• 40 minutter

Italia er opphavet til saltimbocca. Nærmere bestemt området rundt Roma, men den lages i flere deler av Sør-Europa hvor denne kombinasjonen av mørt kalvekjøtt, spekeskinke og salvie finnes.

• 1 time 10 minutter

Denne retten ser imponerende ut, men er ikke så vanskelig som du kanskje tror er å lage. Bare vær forsiktig og nøyaktig når du skjærer til kjøttet slik at det lar seg rulle og ikke minst holder fyllet på plass.

• 25 minutter

Her oppskriften på biffmåltid på skyhøy trivselsfaktor og saftig deilig kjøtt. Og tilbehøret løfter biffen flere hakk.

• 20 minutter

Denne burgeren med smak av varmere strøk er skikkelig retro. Lag den på en ny måte og du får grillet hawaiiburger. Enkel oppskrift.

• 40 minutter

Gjør kotelettene ekstra gode med rødløksmarmelade. Surkålen må altså vike for mer raffinert tilbehør.

Bli med på en redningsaksjon - fjorårets rødbeter smaker fantastisk som ovnsbakt - og i en pai

Når du ovnsbaker rødbetene, hentes mer sødme ut, og det matcher godt med salt og syrlig fetaost.

Pinot noir til grillmaten – fra flaske eller boks

Pinot noir til grillmaten – fra flaske eller boks

Det er sørfransk pinot noir det handler om og sågar laget av økologisk/biodynamisk dyrkede druer og med minimale mengder svovel.

Årets svenske Michelinsensasjon er Daniel Berlins Vyn

Årets svenske Michelinsensasjon er Daniel Berlins Vyn

Da kona Anna ble kreftsyk, la Daniel Berlin ned sin tostjerners restaurant i Skåne. Tre år senere er han tilbake med den nye restauranten Vyn - med magisk utsikt over havet og Bornholm. Og hentet nylig hjem to Michelinstjerner etter et halvt års drift.

Gi deg selv en herlig forsmak på sommerferien

Gi deg selv en herlig forsmak på sommerferien

Om du ikke skal til Mallorca, vil du ha stor glede av disse vinene likevel, for her snakker vi om superstjerner av helt lokale druer.

Persille gir veldig god smak til fisk når den bakes på denne måten

Persille gir veldig god smak til fisk når den bakes på denne måten

Best av alt, siden vi snakker om en midtukedag, er at retten tar veldig kort tid å ferdigstille.

Når aspargesen er på tilbud, eller bare litt slapp, er det dette du skal lage

Når aspargesen er på tilbud, eller bare litt slapp, er det dette du skal lage

Aspargesen blir billigere utover forsommeren, og når den er på tilbud eller bare litt på hell, skal du lage suppe.