Jay-Z kjøper champagnemerke

Etter å ha samarbeidet i åtte år, velger Jay-Z å kjøpe champagnemerket Armand Brignac.

Det er wownews.se som melder om den kjente rapperens bokstavelig talt gullkantete scoop. For Armand Brignac er ikke bare kjent som en påkostet champagne rent innholdsmessig, også emballasjen er bling-bling så det holder.

Brukt i Jay-Z-video

Champagnen, som er kjent under navnet Ace of Spades på det amerikanske markedet, ble lansert så sent som i 2006. Den første cuvéen som ble lansert het Armand de Brignac Brut Gold.

Slik smaker Jay-Z’ yndlingschampagne

Champagnen er et samarbeid mellom Champagne Cattier og den amerikanske distributøren Sovereign Brands. Selve navnet de Brignac ble registrert allerede på slutten av 1940-tallet av Jean-Jacques Cattiers mor, men ble aldri lansert. Siden myndighetene krever at et champagnenavn allerede har vært i bruk, når en ny champagne skal lanseres, falt valget på dette navnet for Cattiers nye superchampagne.

Shawn «Jay-Z» Carter var helt fra starten champagnens ansikt utad. Blant annet ble den vist fram i videoen til låta «Show me what you got».

Verdens dyreste champagneflaske

For to år siden donerte Jay-Z 350 flasker som gikk med på en veldedighetsmiddag for Barack Obama på artistens egen nattklubb i New York.

– Vi har hatt en fantastisk samarbeid med Jay-Z helt siden han oppdaget Armand de Brignac. Han begynte å interessere seg for å eie varemerket og ga oss et tilbud vi rett og slett ikke kunne avslå. Men den utrolig utviklingen vi ser for våre andre varemerker, spesielt Luc Belaire (sørfransk musserende, red.anm.), følte vi at det passet godt, forteller Yvonne Lardner, pr- og markedssjef for Sovereign Brands.

Armand de Bringac er også blitt veldig populær i gamblermiljøene hvor det å svi av store beløp på drikke er viktig. Verdensrekorden (verdens dyreste champagne) skal fortsatt være gambleren Don Johnsons som brukte 1,2 mill NOK på en 30 liters Armand de Brignac-flaske (kalt midas) i juni 2011 på London-nattklubben One For One.

Forsiden akkurat nå

Til toppen