Mouton-Rothschild lanserer 2000-årgangen i spesialflaske

Helt siden 1945 har Château Mouton-Rothschild engasjert ledende kunstnere til å utforme etikettene, og det har alltid vært forventet at de skulle bestå av noe helt spesielt. For den eksepsjonelle årgangen 2000 brytes tradisjonen. Nå er det flasken som får en spesiell utforming.

Den nye flasken ble vist for første gang på Vinexpos Americas i New York i forrige uke. Flaskens design gjenspeiler en gjenstand fra slottets eget museum og viser detaljer fra drikkekar laget ca 1590 av en Jakob Schenauer, en tysk mestersmed. Flaskeprodusenten B.S.N har utviklet en ny teknikk for å få frem relieffet i gull.
 
Moutons symbol, bukken, har alltid vært en del av tidligere etiketter, fra den første I 1924, signert plakatkunstneren Jean Carlu, til Raymond Savignac, en annen plakatkunstner, som stod for forrige etikett, nemlig den for 1999-årgangen av Mouton.
 
Flasken har selvfølgelig Moutons navn og merke, årgang og baronesse Philippine de Rothschilds signatur, alt i gull. For å vise at det er en originalflaske er navnet til Château Mouton-Rothschild gravert nederst.

Forsiden akkurat nå

Til toppen