Relanserer hotellnettsted

Hotellkjeden Scandic har investert 15 millioner svenske kroner for å forenkle funksjonaliteten på det mest besøkte hotellnettstedet i Norden.

Det nye nettstedet ble smuglansert på fem språk fredag, og målet er å fordoble antallet internettbestillinger innen 2011.
 
Hotellkjeden Scandic har det mest besøkte hotellnettstedet i Norden, med rundt 8,6 millioner besøkere årlig.
 
30 prosent
Til tross for at internettbestillinger øker med over 50 prosent hvert år, er andelen fortsatt relativt begrenset, med kun 10 prosent av den totale omsetningen. For å få fart på internettbestillingene, relanserer nå hotellkjeden nettstedet sitt med forenklet funksjonalitet og med fokus på relevant og reiserelatert informasjon. Målet er å øke andelen internettbestillinger til 30 prosent innen 2011.
 
- Vi har i første omgang fokusert på å forenkle bestillingene for forretningsreisende ved å forkorte bestillingsprosessen betraktelig, sier Johan Michelson, Markedsdirektør hos Scandic i en pressemelding.
 
Viktig kanal
- Nettstedet er den desidert viktigste markedsførings- og bestillingskanalen for oss, ettersom vi raskt kan kommunisere med gjestene våre, samtidig som det er kostnadseffektivt, sier Michelson.
 
En annen tydelig forbedring er informasjonen om Scandic, som henvender seg til gjester, andre hotellinteressenter, investorer, studenter og journalister som ønsker mer informasjon om selve selskapet.
 
Scandic finnes nå på www.scandichotels.com /se /no /dk /fi.

Forsiden akkurat nå

Naturvinbar uten merkelapper

Bar Brutus er Norges kanskje første rendyrkete naturvinrestaurant med tilhørende tidsriktig grønnsaksdominert meny. Like etterlengtet for noen som provoserende for andre. Beliggenheten bak Botsen bidrar ellers med å utvide grensene for det urbane Oslo.  Les hele saken

Til toppen