Sideways - den første seriøse film om vin

Nå har du som abonnerer på Apéritifs nyhetsbrev mulighet til å være med oss på førpremiere for denne filmen som har fått amerikanerne til å strømme til kinoene. Filmen, som er dedikert temaet vin og spesielt Pinot Noir, har også sørget for at salget av Pi
31 Januar 2005 - 12:00

Trailer for Sideways

FIXME: not implemented embed type for object type : <embed TARGET="myself">

Premieredato i Norge er 11. februar, men du som leser dette, og som med andre ord abonnerer på vårt nyhetsbrev, får mulighet til å se filmen dagen før - klokken 17 - helt gratis. Fra klokken 16 får du også servert et glass vin. Obs! Førpremieren finner sted i Oslo sentrum.

Filmen vant umiddelbart etter visning i USA to av de prestisjetunge Golden Globe-prisene. I tillegg er den som nevnt nominert til hele fem Oscar.

Klikk på denne lenken, legg inn ditt navn og din e-postadresse innen 6. februar og du er med i trekningen av 20 inngangsbilletter á to personer.

De heldige vinnerne får tilsendt elektronisk invitasjon for to personer, merket med navn.

Lykke til!

Om filmen:
Komedien SIDEWAYS har vunnet to Golden Globe-priser. En for beste komedie og en for beste manus.
I fjor stakk "Lost In Translation" av med de to samme prisene. Det er andre gang regissør Alexander Payne og Jim Taylor vinner Golden Globe for beste manus, forrige gang var det med "About Schmidt".

Disse prisene føyer seg inn i den lange rekken av utmerkelser som filmen har mottatt etter at den åpnet i USA. Fra London Critics' Circle er den nominert til "Film of the year".

SIDEWAYS starter med at Miles (Paul Giamatti), en nedslått nyskilt mann med sterke forfatterambisjoner, bestemmer seg for å spandere en tur gjennom vingårdene i Santa Ynez-dalen på sin gamle kompis fra college, den avdankede skuespilleren Jack (Thomas Haden Church) som skal gifte seg om en uke. De to kunne vanskelige vært mer forskjellige. Jack er en sexfiksert sjarmør, Miles en stakker som bekymrer seg for det meste. Jack betrakter turen som sin "siste smak av frihet", Miles er bare på jakt etter perfeksjon på flaske. Jack klarer seg utmerket med billig merlot, mens Miles tørster etter den flyktige, perfekte pinot. Det eneste de ser ut til å ha felles er den samme berusende blandingen av ambisjoner som har falt i grus og ungdom som svinner hen.

Her finner du trailer for Sideways i bredbåndformat

Grillet makrell med sitroncouscous, grillet paprika og squash

Akkurat nå er makrellen på sitt aller beste

Vi har gitt den store sommerfisken, makrellen, internasjonalt og sesongriktig følge i denne retten.

Kyllinglårene er det beste på kyllingen - når de får litt drahjelp som her

Kyllinglår som marineres noen timer i lime blir ekstra gode - bare prøv denne oppskriften.

Ukens drink

Gjør som brasilianerne - sørg for feststemning med caipirinha

Caipirinha betyr «liten mann fra landet» og er Brasils nasjonaldrink. Den lages av cachaça som er laget på samme måte som mye rom. En sterk, men likevel frisk drink som derfor er manges favoritt.

Denne kaken vil skinne som sola på kakebordet

Denne kaken vil skinne som sola på kakebordet

Vi er underernærte på sol, og ukens kake er en hyllest til all den gode solvarmen vi har i vente. En super kake å sette på kakebordet til sesongens store fester,

Grillet makrell med sitroncouscous, grillet paprika og squash

Se alt det gode du kan lage med makrell
Oppskrifter makrell

Se alt det gode du kan lage med makrell

Denne råvaren som er blant de billigste i fiskedisken, er på sitt beste nå og kan trylles med på kjøkkenet. Her finner du mange fristende oppskrifter.

By på en vårlig og veldig lettlaget pastarett

By på en vårlig og veldig lettlaget pastarett

1. mai er for mange første vårdag. Med gode værmeldinger i vente, er det mange som vil tilbringe mest tid ute. Med denne pastaretten til middag, blir det tid til alt.

Smak uforglemmelig mat og viner fra California i Oslos eldste trevilla
Winemakers Dinner 30.mai i Oslo

Smak uforglemmelig mat og viner fra California i Oslos eldste trevilla

Vi byr på fabelaktige viner fra California kombinert med utsøkt mat i historiske omgivelser den 30. mai.

Ukens drink