Suksess i sommer

Det lønner seg å være med i en kjede. Spesielt om kjeden er spesiell.

Det er en slags konklusjon man kan trekke for medlemmene i De Historiske Hotel & Spisesteder i alle fall.
 
I følge Dagens Næringsliv er det flere av stedene som har opplevd en sterk vekst etter at de ble med i De Historiske Hotel & Spisesteder.
 
Sterk økning
Fløien Folkerestauranter er sammen med Bellevue og Bryggen Tracteursted medlem av den historiske kjeden og «Matvegen».
 
- Vi har sett en økning på 36 prosent på våre tre steder i forhold til samme tid ifjor. «Matvegen» er en sterk del av grunnen til økningen, sier restauranteier Eric Saudan til avisen.
 
Sigurd Kvikne på Kviknes Hotel i Balestrand forteller om en oppgang på 19,25 prosent i det norske markedet i juli.
 
Økt omsetning
På Walaker Hotel i Solvorn måtte man se en nedgang på 1,7 prosent i antall gjestedøgn. Til tross for dette økte omsetningen med 9,25 prosent i juli.
 
Ved Utne Hotel økte omsetningen med 9,7 prosent, mens Fleischers Hotel på Voss hadde en økning på 19,3 prosent i sommer.
 
Hotelldirektør Knut Kettermann gir æren til kjedesamarbeidet.
 
Fossheim Turisthotell i Lom har hatt en rekordsommer. Hotellet har hatt mer enn en dobling i salget av åtteretters-menyen, til tross for nedgang i antall overnattinger.

Forsiden akkurat nå

Til toppen