Smak uforglemmelig mat og viner fra California i Oslos eldste trevilla
Foto: (Park29)
Winemakers Dinner i Oslo

Smak uforglemmelig mat og viner fra California i Oslos eldste trevilla

Vi byr på fabelaktige viner fra California kombinert med utsøkt mat i historiske omgivelser den 30. mai.
12 April 2024 - 09:00

Park29, den eldste trevillaen i Oslo, bærer med seg en stolt historie som strekker seg tilbake til 1847. Gjennom århundrene har bygget vært vertskap for utallige festlige lag og samlinger, og nå har du muligheten til å bli en del av historien.

Denne kvelden får du smake 7 viner kombinert med en 4-retters meny satt sammen av kjøkkensjefen på Park29. Sammenlign chardonnay og pinot noir fra fem anerkjente vinprodusenter, og oppdag det rike mangfoldet av vinstiler fra samme område.

Park29 - Oslos eldste trevilla Foto: Park29

Sandler Wine Company er drevet av eier og vinmaker, Ed Kurtzman. Ed bruker en vinfremstilling med minimal håndtering for å fremme autentiske vingårds- og årgangssmaker i den endelige vinen. Sandler Wine Companys utvalg endres litt fra år til år basert på årgangsvariasjoner og tillegg av nye vinmarker.

Grunnlegger Ben Pon verdsatte vin som en kunst - en form for kunst som overskrider det vanlige. Hans drøm med Bernardus var å lage en rødvin lik den fineste fra Bordeaux. Bernardus-teamets øye for detaljer, høye standarder og lidenskap for å lage stjernevin sikrer at hver flaske gir sjansen til å "Taste a Dream", som Mr. Pon så for seg for flere tiår siden.

Gary og Rosella Franscioni startet ROAR Wines med vissheten om at Pinot Noir hadde en lysende fremtid i Santa Lucia Highlands, og en drøm om at deres kunnskap om jordbruk ville gjøre fantastiske druer om til fantastiske viner. ROAR ønsker å fremme kreativiteten i vinene, men samtidig som de bevarer vingårdens kjente vinstil.

August West-vinene produseres på Graham Family Vineyard, av August West-partner Ed Kurtzman. Beliggenheten sikrer ideelle vekstforhold med balansert sol, kjølige havbriser og lag på lag med tåke som bidrar til karakteren og kvaliteten til vinene.

Bill Wathen og Dick Doré, også kjent som "Foxen Boys", har laget vin sammen siden 1985 da de grunnla Foxen på den historiske Rancho Tinaquaic nord i Santa Barbara County. Siden den gang har deres engasjement vært det samme - opprettelsen av små volum, bærekraftig fremstilte, vingårdsfokuserte viner ved hjelp av en minimalistisk tilnærming til vinfremstilling.

Viner.png [61.08 KB]
Endringer kan forekomme

Eivind Sukkestad guider dere trygt gjennom kvelden og forteller om vinene, vingårdene og ikke minst menneskene bak vinene. I 1988 flyttet Eivind til San Fransisco hvor hans interesse for vin vokste. Da han i 2021 vendte tilbake til Norge, tok han med seg sin lidenskap for vin og startet importselskapet, West Coast Wines. Gjennom dette selskapet importerer han viner fra venner og bekjente i California og Oregon. Vinene de importerer kommer fra små vingårder som brenner for sitt håndverk og hvor de legger kjærlighet ned i hver flaske.

Vi ser frem til å ønske deg velkommen til denne unike og smakfulle opplevelsen. Bli en del av den spennende historien til Park29 og meld deg på i dag!

OBS: Hvis du har allergier er du nødt til å melde i fra om dette senest en uke i forveien. Har du bestilt plass for flere, står du ansvarlig for å melde i fra om noen i gruppen har allergi. Allergier må sendes på e-post til kurs@aperitif.no

Det er ikke angrefrist på dette kurset, ei heller ved sykdom. Det går heller ikke an å bytte kurs eller dato. Ønsker du å gi dette kurset i gave anbefaler vi å kjøpe et gavekort. Husk at du som abonnent får rabatt på dette kurset.

Japansk-peruansk fusion sprer seg

Japansk-peruansk fusion sprer seg

Det pikante søramerikanske fusionkjøkkenet nikkei blander peruanske råvarer med japansk knowhow. På Issei i København har den tidlige sushikokken Christian Paradisi kastet seg over sjangeren og setter opp filialer flere steder i verden.

Her finner du siste utgave av Apéritif magasin

Her finner du siste utgave av Apéritif magasin

Som vanlig er vi innom alt fra fjerne til nære himmelstrøk, fra det sterke til det svakere, med og uten bobler, men alltid med fokus på bærekraft.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Prøv denne vrien på fredagsbiffen. Du blir ikke skuffet
Asiatiske biffspyd

Prøv denne vrien på fredagsbiffen. Du blir ikke skuffet

Disse asiatiskinspirerte biffspydene gir en knallavslutning på uka. Prøv denne superenkle oppskriften.

Denne wokretten kan lages med eller uten kjøtt

Denne wokretten kan lages med eller uten kjøtt

Å woke maten byr på store valgmuligheter. Også om kjøtt skal være med blant ingrediensene.

Her er løsningen på helgens fiskemåltid: Helgrillet steinbitbilet

Her er løsningen på helgens fiskemåltid: Helgrillet steinbitbilet

Å steke en stor fiskefilet som den av steinbit hel, er perfekt på grillen. Ekstra godt blir det med ratatouille til.