Brennevinskurs 17., 18. og 24. oktober i Oslo

Bli sertifisert brennevinssmaker med Sesto Senso Spirits Academy
Foto: (Sesto Senso)

Bli sertifisert brennevinssmaker med Sesto Senso Spirits Academy

Sesto Senso er Norges første tilbyder av profesjonelle WSET-sertifiseringskurs i brennevin. Få inngående kunnskap gjennom tre kurskvelder og 25 typer brennevin.
09 September 2022 - 08:53

Sesto Senso logoWSET Level 2 Award in Spirits

Dette kurset er for deg som ønsker å kunne mer om brennevin. Om du privat vil bli mer bevisst i dine valg på Vinmonopolet eller ønsker å bevege deg inn i bransjen, eller om du som profesjonell vil være tryggere i din kunnskap og ønsker å lære å bedømme brennevin ved hjelp av globalt anerkjente metoder.

Gjennom 15 kurstimer over 3 kvelder (pluss 11 timer egenlæring og avsluttende eksamen) vil du bli en tryggere brennevinsmaker og lære hvordan du bruker globalt anerkjente metoder når du smaker. Du vil lære å analysere og kjenne igjen utseende, aroma, smak og kvalitetsnivå for en rekke ulike stiler, fra skotsk, amerikansk og japansk whisky til typer agavebrennevin og hetviner.

Etter endt kurs vil du kunne identifisere hvordan viktige råvarer og produksjonsmetoder påvirker stilen og kvaliteten på noen av verdens viktigste typer likører og brennevin. Du vil føle deg trygg på å gi veiledning for bruk og servering av brennevin, og kunne gi profesjonelle anbefalinger både privat og dersom du jobber i serveringsbransjen. Og på toppen av det hele vil du få sertifiseringen WSET Level 2 Award in Spirits.

Kurset tar for seg:

- Produksjonsmetoder og deres påvirkning på stil og kvalitet.
- Hovedegenskapene til de viktigste typene brennevin og forståelse av deres etiketter.
- Veiledet smaking av verdens mest anerkjente brenneviner og hetviner (20-25 smaksprøver).
- Hvordan man smaker og beskriver brennevin med metoden WSET Level 2 Systematic Approach to Tasting Spirits® (SAT).

Tidspunkt:
Mandag 17. oktober
Tirsdag 18. oktober
Mandag 24. oktober
Klokken 9.00-17.00 alle dager

Felice Capasso
Felice Capasso, WSET Spirits Educator

Sesto Senso Spirits Academy

Sesto Senso Spirits Academy er et senter for brennevinsutdanning anbefalt av WSET (Wine and Spirits Education Trust) og gir topputdanning til både private og profesjonelle.
Sesto Senso er grunnlagt av Felice Capasso, WSET Spirits Educator og tidligere bartender med mangeårig erfaring fra både ulike barer og som Global Brand Ambassador, Director of Education og Brand Consultant for anerkjente brennevinsprodusenter.

SestoSensoTestimonials.png [1.52 MB]

Japansk-peruansk fusion sprer seg

Det pikante søramerikanske fusionkjøkkenet nikkei blander peruanske råvarer med japansk knowhow. På Issei i København har den tidlige sushikokken Christian Paradisi kastet seg over sjangeren og setter opp filialer flere steder i verden.

Her finner du siste utgave av Apéritif magasin

Som vanlig er vi innom alt fra fjerne til nære himmelstrøk, fra det sterke til det svakere, med og uten bobler, men alltid med fokus på bærekraft.

Her er løsningen på helgens fiskemåltid: Helgrillet steinbitbilet

Å steke en stor fiskefilet som den av steinbit hel, er perfekt på grillen. Ekstra godt blir det med ratatouille til.

Spareribsene hurtigmarinerer du slik

Spareribsene hurtigmarinerer du slik

Spareribs kan være på tallerkenen etter 20 minutter om du velger denne hurtigløsningen. fornøyd.

På 1. mai er det tradisjonsmat som gjelder

På 1. mai er det tradisjonsmat som gjelder

Det er 1. mai, og en skinkestek med sprø svor og spennende tilbehør er dagen verdig.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Denne wokretten kan lages med eller uten kjøtt

Denne wokretten kan lages med eller uten kjøtt

Å woke maten byr på store valgmuligheter. Også om kjøtt skal være med blant ingrediensene.