Fiskesupper

oppskrifter.webp
  • 15 minutter

Her er kanskje verdens raskeste fiskesuppe. Men det skal man ikke kimse av!

• 20 minutter

Sellerirot, gulrot, fennikel og laks gir en næringsrik og mettende suppe. Her har du oppskriften.

• 20 minutter

Her får du en kremet versjon av den klassiske fiskegryten bouillabaisse.

• 20 minutter

Bouillabaisse er en tradisjonell provençalsk fiskegryte med opprinnelse i havnebyen Marseille. Her har du oppskriften.

• 1 time

Her er oppskriften på en fiskesuppe med mye smak fra fiskekraft og ikke minst tilbehøret rouille, som får fart på smaksløkene.

• 40 minutter

Ingenting er så godt som en gryte med ishavsrøye, blåskjell og reker. I denne oppskriften bruker du fiskekraft som du lager selv, men du kan også bruke fiskebuljong.

• 20 minutter

I denne oppskriften på fiskesuppe med blåskjell og reker gjør vi det litt lettvint med en suppepose. Sammen med ferske reker og blåskjell smaker den deilig.

• 20 minutter

Reker smaker perfekt oppi en smaksrik fiskesuppe som denne som får ekstra karakter fra safran.

• 30 minutter

Prøv en deilig jordskokksuppe. Med panerte torskekjaker vil denne suppen få mye oppmerksomhet rundt middagsbordet.

• 40 minutter

Slik skal en ekte bouillabaisse lages og smake.

• 30 minutter

Etter en lang dag i vær og vind, er det denne suppen sjelen din trenger. En ekte Lofotfiskesuppe, proppfull av næring.

• 30 minutter

Bouillabaisse er den mest berømte fiskesuppen i verden. Ikke uten grunn.

• 40 minutter

En deilig fiskesuppe med mye smak. Stjerneanisen setter en ekstra spiss. Du kan bruke den både som hovedrett og forrett.

• 40 minutter

Den franske spesialiteten bouillabaisse er enklere å lage enn å uttale. Det er rett og slett en rett der fiskerne bruker det de har fått i garnet.

• 30 minutter

Kveitehode er et perfekt utgangspunkt for fiskesuppe siden det bidrar med så mye smak. Prøv denne enkle, men eksklusive oppskriften.

• 30 minutter

En deilig suppe der laksen og blåskjellene får smak og farge av safran.

• 30 minutter

Denne suppen gir deg og dine masse god smak for en forholdsvis liten innsats. Hvilken type fisk du bruker er opp til deg. Kanskje noe fra fryseren.

• 30 minutter

Denne gryten er både rik på smak og næring, og vil passe godt på middagsbordet.

• 30 minutter

Prøv denne kremede, men lette og gode fiskesuppen

• 1 time

Her er suppen du skal lage om du inviterer til bryggefest! Med nyfisket hovedingrediens og selvplukket tang, blir dette underholdning for store og små.

Akkurat nå er makrellen på sitt aller beste
Grillet makrell med sitroncouscous, grillet paprika og squash

Akkurat nå er makrellen på sitt aller beste

Vi har gitt den store sommerfisken, makrellen, internasjonalt og sesongriktig følge i denne retten.

Kyllinglårene er det beste på kyllingen - når de får litt drahjelp som her

Kyllinglårene er det beste på kyllingen - når de får litt drahjelp som her

Kyllinglår som marineres noen timer i lime blir ekstra gode - bare prøv denne oppskriften.

Se alt det gode du kan lage med makrell
Oppskrifter makrell

Se alt det gode du kan lage med makrell

Denne råvaren som er blant de billigste i fiskedisken, er på sitt beste nå og kan trylles med på kjøkkenet. Her finner du mange fristende oppskrifter.

By på en vårlig og veldig lettlaget pastarett

By på en vårlig og veldig lettlaget pastarett

1. mai er for mange første vårdag. Med gode værmeldinger i vente, er det mange som vil tilbringe mest tid ute. Med denne pastaretten til middag, blir det tid til alt.

Smak uforglemmelig mat og viner fra California i Oslos eldste trevilla
Winemakers Dinner 30.mai i Oslo

Smak uforglemmelig mat og viner fra California i Oslos eldste trevilla

Vi byr på fabelaktige viner fra California kombinert med utsøkt mat i historiske omgivelser den 30. mai.

Gjør som brasilianerne - sørg for feststemning med caipirinha
Ukens drink

Gjør som brasilianerne - sørg for feststemning med caipirinha

Caipirinha betyr «liten mann fra landet» og er Brasils nasjonaldrink. Den lages av cachaça som er laget på samme måte som mye rom. En sterk, men likevel frisk drink som derfor er manges favoritt.