Grønnsakssupper

oppskrifter.webp
  • 20 minutter

Denne deilige suppen må prøves. Du vil garantert lage den flere ganger.

• 1 time

Denne suppa er ganske så genial. Du kan ha den iskald på termos som midtpunkt i et piknikmåltid på stranden eller i parken. Men den duger også som varm på en kald vinterdag.

• 20 minutter

Lag denne retten, en gyllen og krydret gulrotsuppe med kjøttboller som også får følge av gulrotbrød.

• 30 minutter

Gresskarsuppe med Harissa er tøffe saker som du helt sikkert vil sette pris på.

• 30 minutter

Potet- og purresuppe er herlig kosemat, og med skinke og ekstra grønnsaker metter det ekstra godt.

• 15 minutter

Spinatsuppe er veldig godt og tilsvarende sunt. Den kan serveres både varm og kald.

• 30 minutter

Denne retten har sitt opphav i La Mancha i Spania. Det får du merke når du skal bruke manchego-ost i en skål ved siden av.

• 30 minutter

Skal du lage en suppe som har mye smak og skal mette mange, har du oppskriften her.

• 20 minutter

Gresskarsuppe hører høsten til. Prøv denne nydelige varianten.

• 20 minutter

Å lage suppe på blomkål er intet hokus pokus. Imidlertid kreves det av deg som kokk at du er med på spillet når det gjelder tilleggsingrediensene.

• 15 minutter

Å lage tomatsuppe hjemme på kjøkkenet er så enkelt at du kanskje ikke vil tro det. Dessuten smaker hjemmelaget best. Bruk store og godt modne tomater for å få mest mulig smak.

• 30 minutter

Du lager neppe en løksuppe raskere enn denne. Dessuten er det slik franskmennene lager den. Ingrediensene koster bortimot null.

• 30 minutter

Den russiske rødbetesuppen borsjtj er en skikkelig smaksbombe. Prøv den med rømme og piroger.

• 10 minutter

Suppe trenger ikke være varm for å være god. Denne avkjølende avokadosuppen er perfekt for late sommerdager.

• 35 minutter

• 2 timer

Dette er en skikkelig toscansk klassiker. Med alle de gode ingrediensene blir det et måltid du ikke kommer til å glemme, og garantert kommer til å servere igjen.

• 15 minutter

Av bortglemte, dvaske gulrøtter kan du trylle frem en herlig suppe. Gulrotsuppe er fantastisk om vinteren, og noe av det beste du kan lage.

• 15 minutter

En deilig suppe med herlig grønn farge, som er rask og enkel å tilberede med rimelige råvarer. Ferdig på et blunk.

• 15 minutter

Prøv en kremet og god aspargessuppe - naturligvis med bacon.

• 30 minutter

Paprika inneholder masser av C-vitamin, og serverer du denne suppen sammen med grovt brød, øker paprikaen også inntaket av jern betraktelig. Her har du en oppskrift på suppen som vil dekke C-vitaminbehovet ditt for dagen.

• 15 minutter

Denne suppen er perfekt om du har paprika du trenger å bruke opp. Enkel er den også. Her har du oppskriften.

Med denne potetsalaten til middag får du brukt opp det du har i kjøleskapet

Med denne potetsalaten til middag får du brukt opp det du har i kjøleskapet

Dagens potetsalat inneholder nok vesentlig mer enn kun poteter. Like fullt er den lettlaget og mettende, og derfor noe du gjerne må servere utover sommeren.

Fortsatt fullt kjøleskap etter helgen? Her finner du 28 løsninger
Oppskrifter restemat

Fortsatt fullt kjøleskap etter helgen? Her finner du 28 løsninger

Til 17. mai har vi en tendens til å handle inn for mye. Men fortvil ikke, det er nok av oppskrifter som trenger rester.

Felice Capasso til bartender-VM for Norge

Mannen bak Sesto Senso Academy som så langt har utdannet 350 bartendere, er dermed Norges beste bartender 2024.

Dette er de beste alkoholfrie drikkene du finner på polet
Tester
Alkoholfritt

Dette er de beste alkoholfrie drikkene du finner på polet

Når du likevel er på polet, kan du kjøpe med deg noen gode alkoholfrie alternativer laget av norskdyrket frukt, av importerte bær, musserende te, imponerende vin - eller øl - alle helt uten.

Smak unike viner sammen med vinmakeren
Vinsmaking i Oslo 5. juni

Smak unike viner sammen med vinmakeren

Den 5. juni kan du smake viner til småretter med sjømat og få et eksklusivt møte med den karismatiske vinmakeren, Leopardo Felici.

Nå når vi har fått smaken på sommer, vil vi ha noe lettlaget og velsmakende på tallerkenen

En skalldyrsalat som dette smaker vidunderlig godt, uten de store bestrebelsene.