Halloween cocktail
Foto: SVETLANA KOLPAKOVA

Halloween cocktail

Det er ikke så mye som skal til for å gi drinken et preg av halloween, nemlig gulrøtter. Den er så vidt skremmende god at du må ha flere.

Fremgangsmåte

Fukt kanten av et avkjølt cocktailglass med lime. Dypp i svart fingersalt. Det lager du enkelt ved å dryppe litt svart konditorfarge over fingersalt. La tørke før bruk.

Fyll vodka, gulrotsaft, limesaft og likør i en shaker med isbiter. Rist godt og sil over i et avkjølt cocktailglass.

Her kan du søke i Apéritifs drinkbase med over 2000 oppskrifter

Bli medlem av Apéritifs Mat- og vinklubb og oppnå store fordeler samtidig

Lag din egen personlige bartender enten ved å legge denne oppskriften direkte inn fra aperitif.nos oppskrifter eller komponere dine egne

Få ukens drink som nyhetsbrev

Sendt inn av Apéritif

Disse festkakene kan alle klare til 17. mai
Oppskrifter på festkaker

Disse festkakene kan alle klare til 17. mai

Hvem har sagt at de festkaker må være kompliserte? Her er en rekke enkle oppskrifter fra Kvæfjordkake og Pavlova til kransekake og kringle, som kommer til å gjøre den store festen enda større.

Slik lager du en vellykket 17. mai
Oppskrifter 17. mai

Slik lager du en vellykket 17. mai

Vi gir deg de gode tipsene og et knippe oppskrifter på alt fra forretter til kaker og godt drikke for den store dagen.

Når asparges er for dyrt, går du for selvplukket strutseving - helt gratis

Strutsevingen ble veldig raskt klar til å høstes. Akkurat nå plukker du den ute i naturen, en helt gratis og ikke minst utrolig god grønnsak. Og en perfekt erstatning for dyr importert grønn asparges.

Nå er det dokumentert: Norge har noen av de rimeligste luksusmenyene

Norge inntar 10. plassen over de dyreste Michelin-menyene – langt bak våre naboland – i en oversikt utviklet av Chef’s Pencil. Det er noe som bør utnyttes til bransjens fordel.

Stekt eller grillet fisk blir ekstra sommerlig med tilbehør av fruktig salsa og couscous

Grillet fisk er perfekt som vårlig middagsmat, spesielt i disse dager hvor vi kan forvente oss å få besøk av den skinnende varme sola.

Når kylling lages på denne måten blir den både saftig og velsmakende

Når kylling lages på denne måten blir den både saftig og velsmakende

Helstekt kylling fylt med løkstuffing som her og piffet opp med rosmarin, blir både saftig og velsmakende og metter mange.