Grillsauser marinader og tilbehør

oppskrifter.webp
  • 15 minutter

Denne sausen er fantastisk til grillmat! Bruk enten grillet paprika fra glass, eller grill dine egne. Velg farge på paprikaen etter hvilken farge du vil ha på sausen.

• 30 minutter

Denne amerikanske grillsausen er full av smak og verdt å lage selv. Sausen holder seg godt i kjøleskapet og passer utmerket til både marinade og grillsaus.

• 10 minutter

Denne barbecuesausen er enkel å lage, men det reduserer ikke den deilige smaken. Når du plusser på med annnasjuice kan vi love deg et høydepunkt. Du må prøve den spareribs.

• 15 minutter

Denne urtekremen skal du ha ved siden av hvis du skal servere stekt kylling- eller kalkunfilet.

• 15 minutter

Dette kryddersmøret er så deilig at nesten kan bare spise ved siden av godt brød. Du skal prøve det til stekt kylling eller kalkunfielt.

• 15 minutter

Lag en deilig og enkel tomatsalsa som er det naturlige tilbehøret til meksikansk mat som taco og grillmat. Du kan også bruke den som dipp til grønnsaksnacksen.

• 2 timer 33 minutter

• 10 minutter

Det er så enkelt å lag din egen versjon av den søte chilisausen. Passer perfekt til grillet kjøtt eller fisk, eller som dipsaus.

• 20 minutter

Denne deilige grillsausen lager du på maks 20 minutter. Ikke rart den er manges favoritt. Den gjør grillkjøttet enda bedre.

• 15 minutter

Hoisin-saus kan brukes som grillsaus eller til ulike kinesiske retter med and, svin, kylling eller grønnsaker, vårruller og kjøttboller.

• 10 minutter

Dette er grillsaus som setter fart i smaksløkene. Med chili, mangochutney og paprika blir det godt også

• 15 minutter

Passer velig godt til salater.

• 20 minutter

Denne salsaen egner seg ypperlig til grillmat og setter en ekstra spiss på måltidet.

• 15 minutter

Kremet spinat er deilig tilbehør til både kjøtt og fisk. Du kan bruke samme framgangsmåte på mangold, grønnkål og friske nesleskudd.

• 1 time

Denne BBQ-sausen er like god som den er enkel. Passer veldig godt til spareribs. laget av vår egen verdensmester i grilling, Bjørn Tore Teigen.

• 15 minutter

Denne sausen egner seg veldig godt til biffsandwich, og ypperlig på et bord med fondue eller grillmat.

• 15 minutter

Hvitløksmør er svært enkelt å lage selv. Det passer ypperlig til bakt potet, og er også kjempegodt på toppen av biffen.

• 15 minutter

Skjær smøret i skiver, og server over grillet kjøtt, mais, bakte poteter eller grillede grønnsaker. Det gir alt mer smak. Enkelt å lage er det og.

• 30 minutter

Chilirelish er god å servere både varm og kald og passer ypperlig til alle typer grillet kjøtt. Den holder seg minst en uke i kjøleskapet.

• 30 minutter

Lag en ketchup utenom den vanlige. Med alt det deilige du skal ha i passer den supert til pølser.

• 15 minutter

Du må ha litt tilbehør til pølsene. Det fortjener de. Her er forslag som garantert løfter det hele til nye høyder.

Calvados er Normandies gylne juvel

Calvados er Normandies gylne juvel

Calvados hviler på balansen mellom fruktigheten fra råvarene og eikefatene som brukes til modningen. Vellaget calvados er en av de mest interessante og mangfoldige fruktdestillatene som finnes.

Fantastisk godt kjøp i basis fra Rhône

Fantastisk godt kjøp i basis fra Rhône

Den var et av de beste kjøpene da den kom inn i basisutvalget i januar, og med 2022-årgangen har den fått ytterligere et løft.

Nå sendes burgundvin over havet på seilskip

Albert Bichot er første produsent til å sende et lass med vin over Atlanteren med det første moderne seilfraktskipet for denne type gods.

To gull til Bringebærlandet og Aga - og Soli ble Norges beste eplemost for tredje gang

I konkurransen Norges beste drikke, ble fruktvinprodusenten i Ås og sidermakeren fra Hardanger de som fikk flest toppskår.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Den sprø bunnen møter myk og syrlig topping. Du må trolig lage dobbel porsjon, så godt er det.