Nye agenturer og nye fjes hos Amundsen

Både som en følge av tilknytningen til V&S og via egne kontakter har Amundsen de siste månedene overtatt distribusjonen av en rekke kjente produkter. Dette innebærer en dobling av selskapets volum fra 2001 til 2002. Det krever flere ansatte, og fem nye er
19 April 2002 - 01:00

Absolut er Norges mestselgende vodka gjennom Vinmonopolet, et av verdens mest kjente premium brennevinsmerker, og eiet av V&S. I tillegg til Absolut har selskapet også overtatt ansvaret for Xanté pære-cognac, Original Lord Calvert kanadisk whisky og svenske akevitter.

I mars overtok Amundsen Le Cep Français som er produsenten bak de storselgende bag-in-box-vinene St. Clement, Le Cep og Tempranillo Utiel Requeña. Scanfrentz er Amundsens finske søsterselskap, og Finlands nest største bransjeaktør innen vin og brennevin. Dermed får det norske selskapet hånd om Lapponia-likørene, Marinella Fruit Bitter og Marli pärlande äppelvin.

Amundsen-teamet utvidet og forsterket
For å møte de nye utfordringene er det foretatt en rekke nyansettelser i selskapet:

Wine Manager Cathinca Dege
Cathinca Dege er vokst opp i restaurantbransjen, har hotellfagutdannelse og omfattende yrkeserfaring fra hotell, restaurant og storhusholdning. Hun har dessuten arbeidet i lang tid med vin, som vinskribent i ulike publikasjoner og medlem av styret i Den norske Vinkelnerforening. Hos Amundsen er Dege vinfaglig ansvarlig og har således hovedansvar for pr-aktiviteter, opplæring og utvikling av vinporteføljen.

Brand Manager Pål Helge Kraknes
Pål Helge Kraknes har sin utdannelse fra NMH, og har stort kontaktnett og lang fartstid i bransjen fra ulike stillinger innen salg, kundekontakt og merkevarebygging hos Guinness UDV. Kraknes er i Amundsen ansvarlig for markedsføring av Absolut vodka og Xanté Poire au Cognac.

Key Account Manager Max Solheim
Max Solheim har utdannelse både innen hotellfag, og media/kommunikasjon fra Norge og USA. Han har i tillegg arbeidet i mange år i restaurantbransjen som daglig leder og driftsansvarlig for flere forskjellige barer, caféer, restauranter og kaffebarer. Max har salgsansvar for definerte nøkkelkunder i Oslo og de 4-5 andre største byene i Norge, med særlig fokus på utelivssegmentet og bar-/trendprodukter.

Key Account Manager Siv Anne Bøyum
Siv Anne Bøyum har utdannelse som servitør og vinkelner, og har yrkeserfaring som bartender, Food & Beverage Manager og driftsansvarlig for flere restauranter og barer i Bergen. Bøyum er også basert i Bergen, og kommer til oss fra stilling som vinhandler i Palmer. Hun er salgsansvarlig for Amundsens portefølje overfor horeca-kunder og Vinmonopolbutikker på Vestlandet fra Stavanger i sør til Ålesund i nord.

Sekretær Veronica Flåten
Flåten er ny sekretær, med ansvar for sentralbord, resepsjon og en rekke administrative oppgaver.

Financial Controller Peder Ornum
Peder Ornum er utdannet siviløkonom fra BI. Han kommer i begynnelsen av mai, og vil blant annet jobbe med finansiell analyse og rapportering, kalkyler, prognoser og budsjettering.

Sørfransk vinkos for hjemmepåsken til en liten penge

Sørfransk vinkos for hjemmepåsken til en liten penge

Denne økologiske rødvinen finnes dessuten i så å si alle polutsalg – og det til en veldig gunstig pris.

Påskens lammestek lager du enkelt på grillen
Langtidsgrillet lammebog til påske