Trippel kombi-ovn fra Whirlpool

Whirlpool lanserer nå JetChef som den mest komplette mikro hittil. I JetChef er tre ovner samlet i en. I tillegg til mikrobølgefunksjonen kan JetChef fungere som dampkoker og varmluftsovn.
08 Oktober 2004 - 15:59

Den nye futuristiske designen er ikke bare laget for utseendets skyld, men også for å gjøre JetChef til den mest romslige mikrobølgeovnen på markedet.

JetChef har en ny innovativ konstruksjon med kontrollpanelet plassert på toppen av den nedfellbare døren. Konstruksjonen gir mye større kapasitet enn tidligere, uten å oppta større plass. I JetChef har den roterende tallerkenen en diameter på 36 centimeter sammenlignet med 28 centimeter som er standard i de vanligste mikrobølgeovnene på markedet. På den måten er det plass til større kokekar og former og det kan lages mat til flere på en gang.

Allsidig og mer effektiv matlaging
Jet Stream heter den nye varmluftsteknologien i JetChef. Varmluft egner seg spesielt til baking og tillaging av mat i keramikkformer. Fordelene med Jet Stream er at varmen fordeles jevnere i ovnen og at tillagingen går betydelig raskere enn i tradisjonelle ovner eller mikrobølgeovner uten varmluft. I tillegg til varmluftsfunksjonen er toppmodellene i JetChef utstyrt med 6th Sense teknologien og en rekke spesialfunksjoner som letter og forenkler matlagingen ytterligere. Noen eksempler er crisp og grill. Med disse funksjonene kan maten få samme stekeflate og sprøhet som i tradisjonelle ovner, men på en brøkdel av tiden. Dampkokefunksjonen styres av fuktsensorer som automatisk føler hvilken temperatur som gir best resultat. Samtlige funksjoner er enkle å bruke via betjeningspanelet. På panelet er det også et lite, men tydelig LCD display, der brukeren kan overvåke tillagingen og få nyttig tilbakemelding om hva som skjer.

- JetChef leveres akkurat som tradisjonelle ovner med både ovnsrist og stekebrett. For den som ytterligere ønsker å effektivisere matlagingen kan det lages mat i to høyder, sier Jon Haraldsen, produktansvarlig for Whirlpool Nordic.

JetChef fås i tre varianter med ulike funksjoner. Den mest avanserte modellen (JT 359) med varmluft, crisp- og dampfunksjon fås i svart, hvit eller rustfritt stål - til en veiledende utsalgspris fra  kr. 3990,- (inkl. mva.).

Gi kjøttgryta en ny og spennende smak med svart hvitløk

Svart hvitløk - black garlic - er en ingrediens som kokker er veldig fascinert av. Slik hvitløk får du kjøpt og selv om prisen er høy, er den drøy i bruk, og verd hver krone for resultatet den gir.

Denne tyrkiske eggeretten må du bare prøve til påskefrokosten

Kombinasjonen av fet yoghurt med hvitløk, posjerte egg og chiliolje eller -smør er rett og slett digg.

Påskefavoritten er i bedre form enn noen gang før

Påskefavoritten er i bedre form enn noen gang før

Det er takket være den fantastiske 2019-årgangen som har gitt en vin som vil utvikle seg videre i minst 10-12 år.

Påskens lammestek lager du enkelt på grillen
Langtidsgrillet lammebog til påske

Påskens lammestek lager du enkelt på grillen

Du starter forberedelsene dagen før og mens lammebogen godgjør seg på grillen, lager du tilbehøret. Bedre kan det knapt gjøres.

Lag en spennende rett med lam
Guide
Krydrede oppskrifter med lam

Lag en spennende rett med lam

Det velsmakende lammekjøttet finner vi i nesten alle matkulturer, og her får du noen spennende oppskrifter fra mer eksotiske strøk.

Det er ingen tvil om at det er påske med denne suppen på bordet

Det er ingen tvil om at det er påske med denne suppen på bordet

Du skaper god midtukestemning med denne smakfulle suppen. Rimelig og ikke minst lettvint er oppskriften også.