Winemaker's Dinner i Oslo 26 mars

Winemaker's Dinner: Smak 5 engelske musserende viner til Bokbackas eksklusive meny

Britisk musserende er i vinden som aldri før. Denne kvelden får du muligheten til å smake 5 elegante musserende viner fra en britisk pionér.
01 Januar 2020 - 10:28

COVID-19

Det er endelig blitt mulig for oss å gjennomføre Winemakers Dinner som skulle funnet sted på Bokbacka 26. mars. Middagen er flyttet til torsdag 27. august 2020. Tidspunkt er kl. 18:00 – ca 21.00

Informasjon har blitt sendt til alle deltakere på e-post. Velkommen til en hyggelig  og trygg Winemakers Dinner!

Ridgeview er en av de fremste representantene for engelsk musserende vin. Grunnlagt av familien Roberts ved South Downs i East-Sussex i 1995, er Ridgeview en av de aller første produsentene av britisk musserende vin. Ridgeview har vært helt avgjørende for utviklingen av britisk musserende og er en av produsentene som plasserte britisk musserende vin på verdenskartet.

South Downs kjølige klima og kalkrike jordsmonn har vist seg utmerket for de tre tradisjonelle champagnedruene, pinot noir, pinot meunier og chardonnay som Ridgeview lager musserende vin av. Deres vinmarker er plantet med lik mengde av disse druene, men blandingsforholdet varier fra cuvée til cuvée. For å kunne ha et rikt utvalg under blandingsprosessen blir det produsert 77 forskjelle cuvéer med basevin. Ridgeview lagrer også sin reservevin årgang for årgang, slik at blandingsmulighetene øker. Dette tillater produksjon av mest mulig komplekse viner.

Britene puster franskmennene i nakken når det kommer til raffinement i boblene

Ridgeviews vinmaker ved South Downs, East Sussex

I løpet av sine nå 25 år med produksjon har Ridgeview høstet lovord og priser for sine delikate musserende viner. Allerede i 2010 vant Ridgeview den gjeve prisen ‘Best Sparkling Wine in the World, Decanter 2010’. I konkurransen slo produsenten fra East-Sussex fem konkurrenter fra Champagne, deriblant Tattinger Prèlude NV, Charles Heidsieck Millésime 2000 og Thienot's Brut Rosé NV. Ridgeview er også stolt leverandør for 10 Downing Street og det britiske Kongehuset. Med så adelige tilhengere er det helt klart at vi har en fortryllende aften i vente.

Brandon Barnham Foto: Julia Claxton

Det er Brandon Barnham fra Ridgeview som skal geleide oss igjennom denne herlige kvelden hvor du vil få smake hele 5 deilige viner fra Ridgeviews portefølje. Brandon har blant annet med seg Blanc de Noirs som enda ikke er tilgjengelige på det norske marked. Til disse lekre vinene har kjøkkensjef på Bokbacka Magnus Olbecker tryllet fram en meny av deilige norske råvarer. Bokbacka er i dag å regne som en av Oslos aller beste restauranter og  tilhører norgeseliten ifølge ærverdige White Guide. Denne kvelden står både blåskjell, svinetartar og torsk på menyen. Kombinert med Ridgeviews elegante musserende viner blir dette en av vårens største mat- og vinopplevelser.

Gå ikke glipp av denne unike sjansen - ta med deg din kjære, venner og kolleger på en uforglemmelig opplevelse!

Kveldens meny. Endringer kan forekomme.

Japansk-peruansk fusion sprer seg

Det pikante søramerikanske fusionkjøkkenet nikkei blander peruanske råvarer med japansk knowhow. På Issei i København har den tidlige sushikokken Christian Paradisi kastet seg over sjangeren og setter opp filialer flere steder i verden.

Her finner du siste utgave av Apéritif magasin

Som vanlig er vi innom alt fra fjerne til nære himmelstrøk, fra det sterke til det svakere, med og uten bobler, men alltid med fokus på bærekraft.

Her er løsningen på helgens fiskemåltid: Helgrillet steinbitbilet

Å steke en stor fiskefilet som den av steinbit hel, er perfekt på grillen. Ekstra godt blir det med ratatouille til.

Spareribsene hurtigmarinerer du slik

Spareribsene hurtigmarinerer du slik

Spareribs kan være på tallerkenen etter 20 minutter om du velger denne hurtigløsningen. fornøyd.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Prøv denne vrien på fredagsbiffen. Du blir ikke skuffet
Asiatiske biffspyd

Prøv denne vrien på fredagsbiffen. Du blir ikke skuffet

Disse asiatiskinspirerte biffspydene gir en knallavslutning på uka. Prøv denne superenkle oppskriften.

Denne wokretten kan lages med eller uten kjøtt

Denne wokretten kan lages med eller uten kjøtt

Å woke maten byr på store valgmuligheter. Også om kjøtt skal være med blant ingrediensene.