Øvrige

Finn drikke til maten

Lag et lite festmåltid med hyse som er stjernen i fiskedisken

Lag et lite festmåltid med hyse som er stjernen i fiskedisken

Hyse, eller kolje som den også kalles, er etter manges mening den aller beste fisken i torskefamilien. Svært anvendelig og en god partner til lett fruktige hvitviner. Særlig med dette tilbehøret.

I juli marinerer og griller vi uansett vær - prøv denne med hjemmelaget paprikasaus

Planleggingen starter dagen før, men når kjøttet er vel marinert og paprikasausen ferdiglaget, er middagen rett rundt hjørnet.

Agurk kan brukes på en rekke måter - her finner du oppskriftene
Guide
Oppskrifter med agurk

Agurk kan brukes på en rekke måter - her finner du oppskriftene

Norskdyrket agurk finnes i en hver grønnsaksdisk og er en nødvendig ingrediens i mange oppskrifter, alt fra salater til drinker.

Endelig er jordbærene her og de kan nytes på utallige måter
Guide
Oppskrifter jordbær

Endelig er jordbærene her og de kan nytes på utallige måter

Jordbær får vi ikke nok av nå mens sesongen er på topp. Prøv en av disse oppskriftene med sommerens sunneste i hovedrollen.

Lag en digg toast med krabbesalat, aspargesbønner med hvitløk og safransaus på siden

Ferdigrenset krabbe er den beste fast-food som finnes. Perfekt til fredagskosen.

Miks en sørlandsk latino-drink i kveld
Ukens drink

Miks en sørlandsk latino-drink i kveld

Denne helgen oppfordres du til å ta en liten latino. Eller kanskje en stor, for denne drinken blir garantert ikke stående igjen på bordet - halvdrukket. Frisk kombinasjon av vodka og tequila gjør den til en potensiell sommerfavoritt.