26. oktober i Oslo - Smak 11 utsøkte cognacer

Bli med på en enestående smaking av cognacer, hvor den eldste er hele 70 år gammel.
06 Oktober 2009 - 17:15

Langs bankene til den 380 kilometer lange elven Charente i sørvest Frankrike, ligger vinmarkene som gir råstoffet til et av verdens mest berømte brennevin, cognac.

Nå kan du lære mer om området, om hvordan cognac lages og smake ikke mindre enn 11 elegante cognacer sammen med en av Norges fremste eksperter på cognac, og kjellermesteren ved et av Norges mest populære cognachus.

Gå ikke glipp av denne spennende smakingen

FIXME: Link format not implemented: <link ANCHOR_NAME="paamelding">Meld deg på her

Spennende nyskapninger
De senere årene har Cognac sett en bølge av nytenkning og innovasjon innen hva slags type cognacer som blir fremstilt. Ikke minst gjelder det fokuset man har hatt på såvel cognac brut (ikke tilsatt farge eller smak), som enkeltvinmarkscognacer.

Denne kvelden får du lære mer om de de forskjellige stilene og selv smake forskjell på dem i det vi får besøk fra et av de mest populære cognachusene i Norge - Bache-Gabrielsen.

100 år med tradisjoner
Det er ingen ringere enn kjellermester ved Bache-Gabrielsen, Jean Philippe Bergier, som sammen med vår egen Toralf Bølgen, besøker oss denne kvelden. De lærer deg mer om området Cognac, samt den fascinerende historien om det en gang lille cognachuset i Frankrike og hvordan de lager denne umåtelig populære drikken.

I 2005 kunne huset feire sine 100 år som cognacprodusent, og de siste årene har en rekke nye cognacer funnet veien til norske vinmonopolhyller fra dette spennende huset.

11 cognacer og én spesialitet på én kveld
At nordmenn elsker cognac er ingen overdrivelse, og denne kvelden får du smake ikke mindre enn 11 cognacer samt én spesialitet fra Charente.

Her får du selv smake enkeltvinmarkscognacer, cognac brut, og Bølgen og Bergier sitt samarbeidsprosjekt rundt tre helt spesielle cognacer.

Du får også smake den tradisjonsrike Pineau de Charentes og vi avslutter kvelden med en cognac med en gjennomsnittsalder på godt over 70 år.

Foredraget vil bli holdt på norsk og engelsk.

Ta med deg dine gode kolleger og venner på en uforglemmelig smaking!

Dette er hva du får smake denne kvelden:

• Bache-Gabrielsen Domaine Riffaud Single Estate, kr 445,- (80342, lanseres i basisutvalget november 2009)

è Meld deg på her (klikk)

Arrangementet er nå avholdt

Tid: 26. oktober 2009 kl. 19.00 - 21.30
Pris: kroner 445,- pr. person
Sted: Gamle Logen, Grev Wedels plass 2, 0151 Oslo.

Påmeldingen er bindende.

Dersom du melder deg på kurset, men unnlater å møte opp eller melder deg av etter fristen, refunderes ikke kursavgiften.

Avbestillingsfrist: 19.10.09 kl. 23:59. Avbestilling skjer ved å sende en e-post til kurs@aperitif.no

Les de komplette vilkårene for kjøp av produkt og tjenester fra Apéritif AS - klikk her.

Spørsmål? Send en mail.

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

Det er utrolig hvor mye smak det er i sjampinjong - spesielt når den får spille hovedrollen som her

Pasta og sopp er en utprøvd og utvilsomt vellykket kombinasjon på kjøkkenet. Med fløte eller creme fraiche i tillegg er du i mål.

Smak unike viner sammen med vinmakeren
Vinsmaking i Oslo 5. juni

Smak unike viner sammen med vinmakeren

Den 5. juni kan du smake viner til småretter med sjømat og få et eksklusivt møte med den karismatiske vinmakeren, Leopardo Felici.