30. august i Oslo - Kjempefest for krabbeelskere

Bli med og spis alt du orker av deilig Hitra-krabbe på årets store krabbelag på Restaurant Havsmak - alt med herlig hvitvin til.
16 August 2007 - 12:30

Krabbefestivalen er tilbake i byen. Fra den 27. august til den 2. september kan du nyte denne delikatessen på Restaurant Havsmak i Oslo.

Det er femte året på rad at denne delikatessen har sin egen festival, og vi i Apéritif har gleden av å kunne tilby deg en aften med krabbe og vin til en symbolsk pris.

Påmeldingslenken finner du nedenfor (arrangementet er nå avholdt)

Back to basic
Her blir det, for anledningen, ingen flotte bordduker og annet dill. Vi kjører det hele i en litt rustik stil, ganske likt det du ser i Amerika. Det vil si gråpapir på bordet, bankeplater og hammer.

Det er krabbe som står i fokus, og når slikt skal fortæres går det som kjent ganske vilt for seg.

Så mye du orker
Det blir satt opp en buffet i salen med masse krabbe og is. Du får spise så mye krabbe du ønsker, og til dette får du servert to fabelaktige hvitviner.

Til den delikate krabben serveres det nybakt brød, majones, dill og tzatziki.

Verdens beste krabbe?
Dette er det perfekte arrangementet for venner som kolleger - og hvorfor ikke invitere til et festmåltid med den beste krabben du kan få, nemlig Hitra-krabben.

Fisket etter denne delikatessen begynte allerede i slutten av juli, men det er nå i august at krabben virkelig begynner å bli full av mat.

Vi er så heldige her i Norge at vi har noe av verdens allerbeste forhold for ypperlig sjømat, og det gjelder selvsagt også for krabbe.

Påmeldingslenken finner du nedenfor (arrangementet er nå avholdt)

Fabelaktige hvite
Denne kvelden serverer vi deg to forskjellige viner som passer perfekt til nettopp krabbe.
Den første vinen kommer fra et område som vi kanskje forbinder mer med rødvin, men det lages noen fabelaktige hvitviner også i Rioja. Muga 2006 er laget på nøye utvalgte druer som har fått vokse på kalkholdig leiregrunn før den blir fermentert i eikefat.

Turen går videre til Piedmonte i Italia der Giovanni Almondo sin Roero Arneis Vigne Sparse 2006 er en ypperlig vin til nettopp krabbe. Vinen har et hint av sitrus og frisk frukt, og den har en nydelig balanse.

Med så mye god mat og herlig vin har vi grunn til å anta at stemningen denne kvelden blir temmelig høy. Meld deg på i dag!

Denne kvelden serveres følgende vin til krabben:

Prisen oppgitt nedenfor er inkludert vin.

Arrangementet er nå avholdt
Tid: 30. august 2007 kl. 19.00 - ca. 22.00
Pris: kroner 500 inkl. mva
Sted: Restaurant Havsmak,
Henrik Ibsens gate 4, 0255 Oslo.

Ring Apéritif på 930 69 873 dersom du ikke finner frem.

Påmeldingen er bindende.

Dersom du melder deg på seminaret, men unnlater å møte opp eller melder deg av etter fristen, forbeholder vi oss retten til å etterfakturere seminaravgiften.

Seminaravgiften betales til Bankkontonr. 70230545705, Apéritif AS, Furuveien 39c, 0678 Oslo.

Merk innbetalingen med 300807. Dersom du melder deg på eller betaler senere enn fem dager før arrangementet må du huske å ta med kvittering.

Melder du deg av etter avbestillingsfristen 27.08.07 kl. 23:59 refunderer vi ikke deltakeravgiften.

NB! Innbetalinger uten forutgående registrering/påmelding kan dessverre ikke påregnes som gyldig påmelding.

Spørsmål? Ring 22 98 86 00 eller send en mail.

Foto: Gaute Gusrud

By på en vårlig rett fra grillen: laks med asparges og sennepsmousseline

Lakseskiver klare til å legge på grillen er en populær ingrediens i fiskedisken. Med asparges og en fyldig og syrlig saus, blir det innetier.

Å lage søndagsmiddagen i en terracottagryte er rett og slett genialt

Bruker du skiver av lammelår, får du en usedvanlig smakfull gryterett som ikke krever mer enn noen strakser av forberedelser.

Ukens drink

Er pina colada det beste du vet, vil du garantert like denne martini-utgaven

Det går mot stadig lysere tider, og med det kommer lysten på tropiske drinker. Her får du en forsmak med en forholdsvis mild martiniversjon av pina colada.

Utforsk 4 stiler chardonnay kombinert med småretter
Vinsmaking i Oslo 24. mai