Funky funker

Bølgen & Moi - Briskeby byr på underholdning til maten. Nå er det DJ-YRB som skal sørge for musikken.
18 Januar 2007 - 14:37

Dj-satsingen er et nytt tiltak i rekken av kreative påfunn for å knytte stamgjestene enda tettere til seg.

Allsidig platespinner
Lørdag 20. januar er DJ-YRB er klar til å innta miksepulten på Briskeby. Discjockeyen er den velkjente fotografen Knut Bry i en forholdsvis uvant rolle, og han kommer til å spille alternativ musikk.

I tillegg til å være fotograf har Bry en brennende interesse for musikk. Nå skal Bølgen & Mois gjester få nyte godt av kunnskapen hans.

Alternativt men funky
- Musikken er definitivt annerledes, men han har lovet å være litt kommersiell også. Når det er sagt, har vi erfart at gjestene våre er ganske åpne for nye ting.

Dessuten spiller han ikke så høyt at folk ikke kan snakke sammen, sier daglig leder Lasse Solum hos Bølgen & Moi Briskeby.

For selv om seansen foregår i baren, så er det altså ingen nattklubb vi snakker om.

One night only
- Knut Bry har en slags dragningskraft på en del folk, og dette er noe han har gjort en gang før. Men utgangspunktet for oss er at dette skal være en engangsgreie. Men dersom det blir en suksess, utelukker vi ikke at vi prøver igjen, sier Solum.

Jazzbrunch
Bølgen & Moi Briskeby byr også på jazz søndagene 21/1, 28/1, 11/2 og 25/2.

- Gjestene våre lurte på om vi ikke kunne gjøre noe slikt da det ble slutt på Magma. Det er en trio som heter Jazz After Dark som spiller. Og det blir mer underholdning i tiden som kommer.

Ekstraservice på Briskeby
Omsetningen har ikke økt som følge av underholdningen, men det har heller ikke vært det store poenget.

- Hensikten vår har vært å gi gjestene noe i tillegg til mat og vin. Så det er mer et grep for å sikre at folk kommer tilbake og at gjestene sitter med følelsen av at det skjer noe. Slikt sett er dette en stor suksess, sier Solum.

Dette skjer også på Bølgen & Moi - Briskeby:
27. januar: Cocktails & Music. Med DJ som har bodd i USA. Klubbmusikk.
3. februar: Harpebrunsj.
24. februar: Cocktails & Music.

Foto B & M Briskeby: Roger Kolbu og Gaute Gusrud (Apéritif)

Ukens drink

Er pina colada det beste du vet, vil du garantert like denne martini-utgaven

Det går mot stadig lysere tider, og med det kommer lysten på tropiske drinker. Her får du en forsmak med en forholdsvis mild martiniversjon av pina colada.

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

Ukens drink