Mye smak fra Trøndelag

Deltagerne på den årvisse reiselivsmessen i Lillestrøm fikk en stor smak av Trøndelag.

Det handlet blant annet om kjøtt, fisk, grønnsaker, spekemat og ost. Årsaken til den trønderske "innflytelsen" er at trøndersk reiseliv fikk tilbud om å være såkalt partnerregion.
 
Viktig
- Og det takket i naturligvis ja til. Selv om det ikke er mulig å måle nøyaktig hvor stort utbyttet blir, så er denne messen den viktigste markedsplassen for oss overfor det norske markedet, sier Stig Rimolsrønning, markedssjef i Trøndelag Reiseliv til adressa.no.
 
Han forteller at norske gjester står for rundt 70 prosent av all overnatting på hotell og camping i Midt-Norge.
 
Mange serveringssteder
Hele 22 serveringssteder ga fagfolk og publikum en ekstra smak på hva trøndersk reiseliv har å by på.
 
- Den totale satsingen vår på denne messen beløper seg til ca en halv million kroner. Det er vel anvendte penger, mener Rimolsrønning.
 
Reiselivsbransjen i Midt-Norge omsetter for rundt ti milliarder kroner i året.

Kommende kurs

Forsiden akkurat nå

Her er det kvinnene som holder tradisjonene vedlike

Crossover og fusion er kanskje nyere begreper, men konseptet er like gammelt som menneskeheten. Siden tidenes morgen har folk på vandring tatt med seg teknikker, ingredienser og smakskombinasjoner. Få kjøkken har vært mer åpne for påvirkning utenfra enn det filippinske. Les hele saken

Til toppen