Ny sponsor til kokkelandslaget

Electrolux har inngått en fireårig sponsoravtale med Norges Kokkemesteres Landsforening og Det norske kokkelandslaget.
11 Juni 2010 - 16:54

Med sin lange erfaring som markedsleder innen det profesjonelle kjøkken ønsker Electrolux å hjelpe norske kokker til å beholde sin posisjon i verdenstoppen. Og skal samtidig bidra til videreutvikling av nye spennende produkter for konsumentmarkedet.

- Det norske kokkelandslaget hevder seg helt i verdenstoppen, og har hentet hjem mange høythengende internasjonale titler. På samme måte har Electrolux lenge vært den foretrukne leverandør av storkjøkken for profesjonelle kokker. Derfor er Kokkelandslaget en naturlig samarbeidspartner for oss, og vi ser frem til å legge forholdene til rette for nye triumfer, sier Account Manager Knut R. Johannessen i Electrolux Professional AS.

Stiller med utstyr
Avtalen sikrer at Kokkelandslaget får enda bedre treningsfasiliteter enn i dag. Laget trener annen hver helg, og Electrolux vil stille topp moderne teknologi og utstyr til rådighet for mesterkokkene.

- Gode treningsfasiliteter og hyppige samlinger vil være en viktig rammefaktor for å lykkes i de prestisjetunge konkurranser som OL og VM. Sponsormidlene vil bidra til å legge forholdene best mulig til rette for videre suksess, sier daglig leder i Norges Kokkemesteres Landsforening, Ruth-Hege Holst.

Topp moderne produkter
Electrolux bidrar også til å dekke kostnader i forbindelse med deltakelse i større mesterskap som OL, VM og NM. Kokkelandslaget skal i tillegg delta på studietur til selskapets fabrikk i Italia. Kokkene får her dybdekunnskap om selskapets produkter, og vil samtidig kunne gi selskapet gode råd til inspirasjon for videre produktutvikling.

- Ikke minst vil samarbeidet komme forbrukerne til gode. Electrolux og Kokkelandslaget deler gleden ved å lage mat, og sammen skal vi vise hvordan man ved tilrettelagt teknologi og enkle teknikker kan få et utmerket resultat på kjøkkenet. Det handler om å gjøre kokkekunsten tilgjengelig for folk flest. En skal ikke behøve å gå på luksusrestaurant for å få en fantastisk smaksopplevelse, sier markedssjef Lene Holtan i Electrolux Norge.

Tilgangen på topp moderne produkter er en av grunnene til at Kokkelandslaget er strålende fornøyde med avtalen:

- Med sin posisjon på proffmarkedet var Electrolux et naturlig valg. Avtalen vil sikre gode synergier som kan utnyttes til beste for begge parter, sier Holst.

Dette er kokkelandslaget:
• I 1979 kåret Norges Kokkemesteres Landsforening (NKL) «Årets Kjøkkensjef» for første gang, og i 1980 ble Det Norske Kokkelandslaget stiftet.
• Har hatt deltakere som Harald Osa, Lars Erik Underthun, Lars Barmen, Arne Brimi, Bent Stiansen, Erling Sundal og Tom-Victor Gausdal.
• Har de senere årene etablert seg i verdenstoppen, med OL-gull i Erfurt 2008 og VM-gull i Luxemburg 2006 som høydepunkter.
• Neste store mål er VM i Luxemburg 20.-24. november 2010.
• Landslaget 2009-2010 består av elleve kokker, med Svein Erik Renaa som manager og Jostein Medhus som kaptein.

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

Intet er vel bedre enn hjemmelaget pizza - også den helt uten kjøtt. Rykende fersk fra stekeovnen, har de pizzasteinplate, blir bunnen enda sprøere.

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

Det er utrolig hvor mye smak det er i sjampinjong - spesielt når den får spille hovedrollen som her

Pasta og sopp er en utprøvd og utvilsomt vellykket kombinasjon på kjøkkenet. Med fløte eller creme fraiche i tillegg er du i mål.

Smak unike viner sammen med vinmakeren
Vinsmaking i Oslo 5. juni

Smak unike viner sammen med vinmakeren

Den 5. juni kan du smake viner til småretter med sjømat og få et eksklusivt møte med den karismatiske vinmakeren, Leopardo Felici.