28. februar i Oslo - Smak naturlige viner

Fetzer er med sine økologiske rene viner verdenskjent som eksempel for etterfølgelse. Bli med oss denne siste februardagen og smak ikke mindre enn 12 viner som viser hva som ligger bak.
14 Januar 2005 - 13:38

Det blir ingen enkel oppgave når vi denne kvelden skal pløye oss igjennom ikke mindre enn 12 av Fetzers viner. Og kyndig hjelp har vi i høyeste grad når Dennis Martin, Group Winemaker hos Fetzer, er med oss hele veien.

Fetzer er en av californisk vinindustris virkelige bastioner. Fra den spede begynnelse som liten familiedrevet vingård i 1969 til dagens proporsjoner er Fetzer ikke bare et av de store vinhusene med mye kapital i ryggen men også et av de mest toneangivende. Derfor er også produktporteføljen omfattende, og stadig mye kategorier følger.

For en innovativ vinprodusent som Fetzer satser nær sagt selvsagt intenst på økologisk jordbruk og er innehaver av Nord-Amerikas største areal med økologiske vinmarker. Bonterra-vinene er ikke bare garantert rene hva fremstilling angår, men som viner er de også svært godt laget.

Klimaet varierer mye fra de kjøligere vestligste områdene (blant annet Hopland) til de østlige sonene som ligger kloss inntil Nevada-ørkenen og dermed er både tørre og hete. Området rundt Hopland er derfor godt egnet for hvitvinsdruer og stilen blir derfor ikke så tung og kraftig som ellers i California. Det kommer veldig klart til uttrykk i de hvite Bonterra-vinene.

Seminaret er nå avholdt

Her er de 12 vinene vi skal smake fra fra Fetzer:

Dyp gyllen farge. Intens duft av eple, sitrus, modent pære og vanilje. Vinen er meget fyldig med en fin syrestruktur og en lang behagelig ettersmak.

Frisk duft av fersken og vanilje, noe som gir en kremaktig ferskensmak. Lang og kremaktig ettersmak.

En klassisk new world Chardonnay med duft av ananas, sitron, litt vanilje og melon.

Frisk og elegant vin mad innslag av blomster, aprikos, honning og grønne epler. God fylde og deilig syrestruktur som gir vinen lang frisk ettersmak.

Aroma av kirsebær og vanilje med hint av krydder. Smaken er fyldig med søte bær og vanilje, med en lang, behagelig ettersmak.

Mørk rød. Animalsk duft av mørke bær, sort pepper, røyk og flott integrert eik. Fyldig og kompleks vin med pen balanse og lang ettersmak.

Dyp rød farge. Aromaer av modne plommer, tranebær og bringebær. God syrestruktur, faste tanniner og avsluttes med en myk og lang ettersmak.

Frisk fruktig aroma med innslag av bringebær, bjørnebær, solbær og litt sjokolade. Vinen har medium fylde med varm frukt og lang ettersmak.

Dyp rød i fargen. Toner av kirsebær , bjørnebær, vanilje og tobakk. Fyldig og bløt vin med modne tanniner og en fin syrestruktur. Behagelig avslutning.

En velkomponert vin fra California. Duft av bjørnebær, krydder og vanilje. Dyp rød farge og innslag av sjokolade og krydder på nesen.

Konsentrerte aromaer av bjørnebærbær, nellik, sjokolade og 'sandalwood'. Fyldig, krydret vin med fin fylde og flott avslutning.

En moden vin med smak av plommer og bjørnebær.

Seminaret er nå avholdt

Tid: 28. februar 2005 kl. 19.00
Pris: kroner 395 inkl. mva
Sted: Gamle Logen,
Grev Wedels plass 2, 0151 Oslo.

Ring Apéritif på 930 69 873 dersom du ikke finner frem.

Påmeldingen er bindende. Seminaravgiften betales til Bankkontonr. 7023 05 45705, Apéritif Nett, Furuveien 39c, 0678 Oslo. Merk innbetalingen med 280205. Dersom du melder deg på eller betaler senere enn fem dager før arrangementet må du huske å ta med kvittering. Melder du deg av etter avbestillingsfristen 24.02.05 kl. 23:59 refunderer vi ikke deltakeravgiften.
NB! Innbetalinger uten forutgående registrering/påmelding kan dessverre ikke påregnes som gyldig påmelding.
Spørsmål? Ring 22 98 86 00 eller send en mail.

Motta e-post om nye kurs hos Apéritif
Dersom du er interessert i å motta e-post når nye kurs legges ut på våre nettsider kan du fylle ut dette påmeldingsskjemaet:

Ja, jeg vil ha melding om nye kurs pr. e-post

Navn:

E-post:

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

Smak unike viner sammen med vinmakeren
Vinsmaking i Oslo 5. juni

Smak unike viner sammen med vinmakeren

Den 5. juni kan du smake viner til småretter med sjømat og få et eksklusivt møte med den karismatiske vinmakeren, Leopardo Felici.