For første gang går Coca-Cola Norge ut med et konkret budskap om å bidra til finne løsninger på problemet med overvekt og usunn livsstil.
I forrige uke lanserte selskapet en omfattende kampanje der hensikten er å informere forbrukerne om selskapets produkter, om kaloriinnholdet og hvordan det er avgjørende å tilpasse kaloriinntaket til egen livsstil. Kampanjen, som skal gå på TV og i avisannonser, framhever også selskapets sukkerfrie produkter.
– Overvekt er et alvorlig samfunnsproblem. Med denne kampanjen vil vi vise at Coca-Cola ønsker å bidra positivt i kampen mot overvekt. Vi tror vi kan gjøre en forskjell ved å bruke kraften i våre merkevarer for å formidle et viktig budskap. Derfor forteller vi nå om hva vi allerede har gjort på dette området, og hvilke andre konkrete grep vi vil gjøre nå og i tiden som kommer. Vi er fast bestemt på å gjøre en forskjell, og derfor er dette en del av et langsiktig engasjement, sier Stein Rømmerud, konserndirektør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Coca-Cola Enterprises Norge og Sverige i en pressemelding.
Coca-Cola Norges kampanje er bygget opp rundt tre hovedpilarer:
Ifølge Coca-Cola er den gjennomsnittlige kalorimengden per servering i Europa redusert med 10 prosent.