- Jeg ville risikert å kaste bort ti år av livet i retten, sier Bruno Paillard.
Champagneprodusenten opplyste i forrige uke at det likevel ikke blir noe av det varslede søksmålet mot Bollinger.
Det var lanseringen av Bollingers nye flaske I 2012 som fikk Paillard til å steile. Mens champagnegiganten insisterte på at den nye formen var inspirert av flasker fra midten av 1800-tallet fra selskapets egen kjeller, mente Paillard at de var identiske med hans egne.
LES OGSÅ: Truer med å saksøke Bollinger
Etter å ha søkt eksperthjelp, er imidlertid konklusjonen at det er en ørliten forskjell I formen.
- Detaljen på flaskehalsen er nok ikke synlig for alle forbrukere, men juridisk sett er ulikheten stor nok, sier Paillard.
Paillard sier han overfor Bollingers ledelse har gitt uttrykk for at han synes selskapet ikke har løst saken på en måte verdig husets status.