Global kampanje fra Absolut
Absolut lanserer en helt ny global reklamekampanje som heter In an Absolut world.
Redaksjonen
30 April 2007 - 15:37
Det er en integrert kampanje som på en inspirerende, humoristisk og tankevekkende måte viser hvordan en «absolutt verden» kan se ut. Med kampanjen ønsker selskapet å ta initiativet til en dialog om både universelle og hverdagslige hendelser.
Samtidig utfordres konsumentene til å uttrykke sitt eget syn på verden, en Absolut verden.
Vil inspirere
- Med vår nye reklamekampanje inviterer vi konsumenter fra hele verden til å diskutere aktuelle hendelser og temaer som opptar dem. Kommunikasjonen for Absolut har fått en rekke priser og utmerkelser gjennom tidene og er i dag blitt legendarisk innen reklameverden. Vi var først i bransjen da vi på 80-tallet begynte å samarbeide med kunstnere og designere. Med den nye kampanjen vil vi inspirere konsumentene til diskusjon for å finne visjonæren i oss selv, sier nordmannen Ketil Eriksen, President V&S Absolut Spirits i en pressemelding.
Ny æra
- Dette er neste steg i utviklingen av vår sterke merkevare, og starten på en ny æra for markedsføringen av merket. Målet er å bruke det 21. århundrets kommunikasjonsmuligheter fullt ut og styrke varemerket vårt, sier Eriksen.
Lanseres til sommeren
Kampanjens første del blir lansert denne sommeren, med start i USA og Tyskland i mai. Deretter følger de øvrige tolv fokusmarkedene i løpet av 2007 og 2008.
Kampanjen vil omfatte TV-reklame, print og digitale medier.
Forsiden akkurat nå