Norges største Restaurantguide er lansert

Den største og mest innholdsrike Restaurantguiden på det norske markedet er nå klar - både på papir og nett. Samarbeidet mellom Gule Sider og Apéritif bærer synlige frukter.
01 Februar 2007 - 15:27

Restaurant er det femte mest brukte søkeordet på Gule Sider Internett. Nå skal alle som søker få svar som gjør at valget av spisested i Oslo blir enklere enn noen sinne. Også papirutgaven av Gule Sider for hovedstaden er ute hos gjestene dine med en helt ny versjon av Restaurantguiden. Også den veldig mye brukt. Faktisk rangerer restaurantdelen som nummer to av de mest leste.

Apéritif har bidratt i produktutviklingen både på papir og nett og leverer stoff til både nettutgaven og katalogen. Du kan lese Dagens rett og Ukens vin og en rekke av de sakene som presenteres hver dag. Også på aperitif.no blir det mulig å søke etter restauranter og spisesteder.

Unik på nettet
Ingen andre nettsteder vil kunne konkurrere med Gule Sider om å gi informasjon om restauranter i Oslo. Daglig gjøres det eksempelvis 200 endringer av telefonnummer i databasen til Gule Sider. Men nettutgaven av Restaurantguiden kommer til å innholde langt mer enn telefonnummer og adresse.

- Helt nytt i Norge er videovisning av spisestedet slik at de som søker lett får et inntrykk av atmosfæren. Stillbilder er selvfølgelig et alternativ for restaurantene som foretrekker det i stedet, sier Håvard Skaug, produktsjef Gule Sider Søk. Og fortsetter:

- Potensielle gjester kan velge restaurant etter nasjonalitet, atmosfære og miljø, etter geografisk plassering og selvfølgelig etter prisklasse. Om spisestedet har et tilbud for de som ønsker å røyke eller om det er barnevennlig, er ytterligere med på å gi de som vurderer spisested valgmuligheter. Alt blir søkbart og gjestene kan sammenligne tilbudene, forteller Skaug.

Vis spiskartet ditt
Har du lyst til å vise frem spisekartet ditt i Restaurantguiden, kan du nå gjøre det på en helt ny måte. I et felt på nettsiden kan leserne bla i kartet ditt omtrent som de gjør når de sitter ved bordet hos deg.

Kart viser vei
For folk som har lyst til å spise hjemme, men som vil ha noe ekstra godt, er det selvfølgelig mulig å søke på Take away.

Ikke nok med det; det blir også kartvisning slik at det er enkelt for gjestene å finne frem.

Ring tilbake-funksjonen sikrer at restaurantene lett kan følge opp de som ønsker å bestille bord.

Helt nytt i katalogen
Og for den som tror at nå er det bare nettet som gjelder, viser undersøkelser at hele 2 millioner av oss bruker katalogen i løpet av et år.

- Restaurantguiden i den trykte katalogen har i tillegg til alfabetisk oppføring, en svært informativ del med bilder av restaurantene og symboler som viser nasjonalitet, type mat etc., sier Anita Parvin, produktsjef for Gule Sider og fortsetter:

Felles symboler
- Enten gjestene dine velger nettet eller den trykte utgaven av Gule Sider, vil de finne at symbolbruken er lik og at det er lett å kjenne seg igjen. En stor fordel er det også at et helt nytt design gjør det lett å finne frem til ønsket spisested.

Betydelig for Apéritif
- Vi er selvfølgelig stolte av å bli valgt som samarbeidspartner for den største aktøren i Norden for slike tjenester som Eniros Gule Sider jo er, sier Jan H. Amundsen i Apéritif og fortsetter:

- Dette vil garantert også bety mye for besøket på aperitif.no. Siden vi skal levere det redaksjonelle stoffet om mat og drikke til Restaurantguiden på nettet, vil enda flere oppdage nettstedet vårt og trafikken øke. Når vi eksempelvis legger ut en smakebit for en av testene våre, vil leseren bli flyttet direkte fra Gule Sider Internett til aperitif.no, sier Amundsen til slutt.

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

Berlins mest politiske Michelin-restaurant med hyper-kortreist profil og mobilforbud

Nobelhart & Schmutzig har som mål å dokumentere den nordøstre delen av Tysklands. Med en svært variert vinliste, en god dose teater og en sjenerøs mengde klubbatmosfære, tilbys i tillegg en unik pakke på Berlins store restaurantscene.

Feir våren med en gyllengrønn drink - og ta samtidig en vårsjau i barskapet
Ukens drink

Feir våren med en gyllengrønn drink - og ta samtidig en vårsjau i barskapet

For har du en flaske av den irrgrønne syrlige eplelikøren, gjør den en hederlig jobb sammen med amerikansk whiskey og litt lime.

En klassisk rett med flyndrefilet i ruller smaker alltid godt

En klassisk rett med flyndrefilet i ruller smaker alltid godt

Det er kanskje sjelden du plukker med deg flyndre fra fiskedisken. Det er det altså all grunn til å gjøre noe med.

I dag kommer søndagsmiddagen fra en gryte
Biffgryte med grønnsaker

I dag kommer søndagsmiddagen fra en gryte

En lettlaget kjøttgryte som denne er perfekt søndagsmiddag når du har mest lyst til å tilbringe dagen utendørs.

Lær alt om champagne av en proff
Vinsmaking i Oslo 06. mai

Lær alt om champagne av en proff

Lær mer om verdens beste musserende viner og smak 9 elegante champagner med vår egen vinekspert Marte Øyen Nordahl