Stripping, men ikke alkohol

Eieren av strippeklubben og puben Flørt føler seg forskjellsbehandlet etter at Moss kommune har brukt to måneder på søknaden om skjenkebevilling.
19 Januar 2010 - 16:23

Rådmannen mener på sin side at kombinasjonen av erotisk dans og alkohol «vil kunne forlede kunder til å lide uventet økonomisk overlast». Det skriver www.moss-avis.no.

- Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte da jeg fikk sakspapirene. Det virker som om kommunen vil strippingen til livs.

Det sier Lasse Brynildsen i Partyservice Ltd som i november kjøpte puben og strippeklubben Flørt i Storgata 24 i Moss. Klubben har vært uten skjenkebevilling siden juni grunnet at tidligere eier ikke lenger oppfylte krav om uklanderlig vandel.

Siden november har derimot Brynildsen, hvis vandel er plettfri, søkt om å få tilbake bevillingen av utestedet han vil kalle Santa Fe Countrybar. Han forventet at saksbehandlingen ville ta tre-fire uker, men to måneder etter den første søknaden, er han fremdeles uten bevilling, skriver avisen.

Ruinerer kunder
26. januar skal helse og sosialutvalget i Moss behandle saken på nytt. Rådmannens innstilling er å avslå søknaden grunnet at de blant annet frykter kombinasjonen alkohol og stripping kan ruinere kundene på strippeshowet, de frykter også at eieren av strippeshowforetaket Via Mia N, drevet av Viktoria Permanova, som er samboer med tidligere eier, vil ha for stor innflytelse også på den nye driften.

I tillegg peker kommunen på at utestedet ligger i et område av sentrum der mange ungdommer vanker og «at stedets konsept vil kunne bidra til forhold man på grunn av lovmessige hensyn ønsker å unngå».

Ikke ulovlig
- Ingen ting av det vi driver med er ulovlig. Dette er fortvilende og grenser til forskjellsbehandling, fortviler Brynildsen som viser til at det samme utvalget brukte tre uker på gi bevilling til et annet utested i byen i oktober 2009. En måned før han selv søkte.

Brynildsen, som har bakgrunn fra utelivsbransjen i Moss, både som karaokevert på Lyshuset og som driver av uteserveringen i Kirkeparken, har store planer for Storgata 24 b.

Kan bety konkurs
Brynildsen understreker at etablissementet siden avslaget i juni så vidt har klart å gå rundt takket være inngangspenger på showdansen, men at et nytt avslag mest sannsynlig vil bety konkurs.

- Det er viktig for meg å understreke at private danse-show kan kjøpes uten at man forplikter seg til å kjøpe alkohol, sier han til www.moss-avis.no.

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

Med lett karamellisert rødløk får paien en helt annen karakter

Denne paien er dessuten raskere å lage enn mange andre. Den tar bare en drøy halvtime fra du starter til maten er ferdig. Med på kjøpet får du virkelig god smak.

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

Med lett karamellisert rødløk får paien en helt annen karakter

Det er utrolig hvor mye smak det er i sjampinjong - spesielt når den får spille hovedrollen som her

Pasta og sopp er en utprøvd og utvilsomt vellykket kombinasjon på kjøkkenet. Med fløte eller creme fraiche i tillegg er du i mål.

Lær alt om champagne av en proff
Vinsmaking i Oslo 06. mai

Lær alt om champagne av en proff

Lær mer om verdens beste musserende viner og smak 9 elegante champagner med vår egen vinekspert Marte Øyen Nordahl