Ikke bare handler de for større summer og mer kunnskapsrike. De gir oftere vin i gave og er mer åpne for andre lands produkter.
Det er hovedkonklusjonen i netthandelens Vente-privee.coms undersøkelse blant tusen kunder i Frankrike, Spania, Italia og Tyskland.
Selskapet har 18 millioner registrerte brukere, skriver nettstedet winenews.it.
Den typiske nettkunden bruker i gjennomsnitt 14 euro mer enn andre, ni euro dersom det dreier seg om en gave.
Nettkunden kjøper dessuten oftere vin for å gi den bort og flere har etablert sin egen vinsamling, ifølge Vente-privee.com.
Som regel går det i viner fra Italia, Frankrike og Spania, men nettbutikkens kunder er også nysgjerrige på andre lands produkter, særlig viner fra Sør-Afrika, Argentina og Chile.
De beste nettbutikkene
I en undersøkelse fra Bem-Kedge Business School, basert på svar fra 3200 brukere, rangeres yesmywine.com som den beste nettbutikken. Vente-privee.com er nummer to, mens kinesiske jiuxian.com kommer på tredjeplass, skriver winenews.it.