ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 30 minutter

Denne klassiske libanesiske retten lages opprinnelig med lam, men så vel storfe som kylling kan brukes.

• 5 minutter

Veldig mange verden rundt elsker denne drinken. Her får du oppskriften.

• 5 minutter

Mojito på norsk med akevitt laget med ville myntevekster og lagret på bourbonfat. En forfriskende og varmende drink året rundt.

• 5 minutter

Denne drinken gir mye av den samme smaken som mojito - syrlig lime og frisk mynte. Men den har det lille ekstra.

• 20 minutter

Her kombinerer du det deilige reinskavet med tortilla og masse annet godt.

• 30 minutter

I denne oppskriften er avocadoen ikke mer framtredende enn at den passerer hos selv den mest konservative som insisterer på vanilje som eneste akseptable smakstilsetning.

• 5 minutter

Soltero Y Sabroso betyr rett og slett enkel og velsmakende drink på spansk. Og den lever godt opp til navnet.

• 1 time

Utseendet er viktig på en valentinkake, men smaken må også sitte. Du kan komme unna med en hurtigløsning som denne uten at det går på bekostning av smaken. Selv midtvinters.

• 20 minutter

Laab (Larb, Lahb, Larp eller Laap) er en thailandsk klassiker med malt kjøtt som serveres i friske kålblader. Laab moo er med svin og laab gai er med kylling.

• 30 minutter

Lag disse herlige lammekotelettene. Når du serverer dem med sitronmynte-salsa verde blir det jubel rundt bordet. Her får du oppskriften på alt du trenger til et herlig måltid.

• 50 minutter

Denne kaken er en herlig dessert. Du kan selvfølgelig også bruke den til kaffen. Med bringebær og frisk mynte garanterer vi at den vil falle i smak hos alle rundt bordet.

• 5 minutter

Denne drinken kan også lages i en bolle hvis du venter storinntrykk. Og den kan dessuten lages som alkoholfri versjon. I så fall bruker du bare litt mer ingefærøl.

• 20 minutter

Slush smaker fantastisk når det er varmt. Denne ellers også. Og den er veldig enkel å lage med et litt eksotisk preg.

• 15 minutter

Grill + taco + laks er nesten garantert å bli en suksess. Denne oppskriften kan multipliseres til å mette mange.

• 5 minutter

Skal du lage mojito må du gjøre det slik den lages på Cuba. Der får du bare den ekte utgaven, og ikke slik vi er vant med i Norge.

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Den sprø bunnen møter myk og syrlig topping. Du må trolig lage dobbel porsjon, så godt er det.

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Vi tar deg med til Oslos nye storstue og dens imponerende vinsamling, en perle av en bar i Palma, Mallorca, ser på dansk rom, blir kjent med et "nytt" vinområde på Sardinia og hyller kvinnene.

Nå sendes burgundvin over havet på seilskip

Albert Bichot er første produsent til å sende et lass med vin over Atlanteren med det første moderne seilfraktskipet for denne type gods.

To gull til Bringebærlandet og Aga - og Soli ble Norges beste eplemost for tredje gang

I konkurransen Norges beste drikke, ble fruktvinprodusenten i Ås og sidermakeren fra Hardanger de som fikk flest toppskår.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Vinene fra Artuke og Artadi er god dokumentasjon på det enorme potensialet Rioja har for å lage viner med karakter fra voksestedet. Enkeltvinmarksviner er kommet for å bli – men det er fortsatt mye å gå på.