ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 5 minutter

En lavalkoholdrink som smaker mye takket være sherry og appelsin.

• 5 minutter

Rosa i fargen, men så frisk og balansert at alle vil like den. Og et artig alternativ til gin tonic.

• 30 minutter

Herlige kamskjell smaker ekstra godt med fenikkel og vinterens beste sitrus. Denne lekre retten kan du imponere med

• 15 minutter

Fersk rosenkål er ekstra godt og er et perfekt tilbehør for å gjøre julemiddagen litt lettere.

• 5 minutter

Det som er helt sikkert er at mannen som står bak denne drinken er bartenderen Douglas Ankrah da han i 2002 jobbet på The Townhouse Bar i Knightsbridge, London.

• 30 minutter

Bytt ut pølser og burgere med denne herlige grillmaten. Grill og sterke krydder forvandler alminnelige kyllingvinger til saftige smaksbomber i denne oppskriften.

• 5 minutter

Denne gindrinken er inspirert av 1920-tallsfavoritten Bee’s Knee’s.

• 5 minutter

Dette er rett og slett en iste laget av hibiscuste og toppet med den røde musserende teen fra Copenhagen Sparkling Company, og det er nettopp denne som gir drinken karakter og dybde.

• 5 minutter

Appelsin og honning er i særklasse så smaksrike at de klarer seg med et forholdsvis smaksnøytralt brennevin som vodka til å løfte fram smakene. Eggehvite bidrar med kremet munnfølelse som gir en opplevelse av fylde.

• 5 minutter

Daiquiri er en sommerfavoritt, men med akevitt og dill blir den riktig så høstlig. En frisk og smaksrik start på kvelden, signert bartender Kasper Lygre Gulbrandsen, Lysverket i Bergen.

• 5 minutter

Vi har fått barsjef på Lysverket i Bergen, Kasper Lygre Gulbrandsen, til å lage sin tolkning av årstiden. Høstlige tendenser har han valgt å kalle drinken.

• 5 minutter

Denne varianten av klassikeren Bloody Mary er med akevitt og gir en liten annen og ekstra krydret karakter.

• 45 minutter

Du lurer kanskje på hvordan du skal gjenskape restaurantfølelsen rundt spisebord? Med denne oppskriften kommer du et langt stykke på vei med steinbitfilet på glasert endive med spekeskinke, appelsinvinaigrette og skum.

• 5 minutter

Drinker av typen sour er de fleste kjent med, og amaretto sour har lenge vært damenes foretrukne blant de syrligste av drinker.

• 1 time

Skal du lage et festmåltid med steinbit har du oppskriften her. Når du legger ved linser, hjerteskjell og glasserte grønnsaker vil du bli en helt ved middagsbordet.

• placeholder
    5 minutter

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Den sprø bunnen møter myk og syrlig topping. Du må trolig lage dobbel porsjon, så godt er det.

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Vi tar deg med til Oslos nye storstue og dens imponerende vinsamling, en perle av en bar i Palma, Mallorca, ser på dansk rom, blir kjent med et "nytt" vinområde på Sardinia og hyller kvinnene.

Nå sendes burgundvin over havet på seilskip

Albert Bichot er første produsent til å sende et lass med vin over Atlanteren med det første moderne seilfraktskipet for denne type gods.

To gull til Bringebærlandet og Aga - og Soli ble Norges beste eplemost for tredje gang

I konkurransen Norges beste drikke, ble fruktvinprodusenten i Ås og sidermakeren fra Hardanger de som fikk flest toppskår.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Vinene fra Artuke og Artadi er god dokumentasjon på det enorme potensialet Rioja har for å lage viner med karakter fra voksestedet. Enkeltvinmarksviner er kommet for å bli – men det er fortsatt mye å gå på.