Kringle

oppskrifter.webp
  • 1 time 30 minutter

Kringlen blir ekstra julete med kanel og sjokolade.

• 2 timer

En saftig og smakfull julestjerne laget av hvetedeig med fyll av mørk sjokolade, appelsin, rørsukker og kanel.

• 1 time

Slik lager du de typisk tyske kringlene. De kan også formes som rundstykker som anbefales på ethvert frokostbord, også utenfor oktoberfestsesongen.

• 1 time 30 minutter

Prinsessekake er en uimotståelig bollekake med deilig tykk vaniljekrem og som her toppet med sommerens friske bær.

• 1 time 30 minutter

Klippekrans er en deilig søt gjærbakst fylt med smør, sukker og kanel. Bruk saks for å lage det fine mønsteret i hvetekringlen. Passer til kaffen og i bursdag.

• 1 time 30 minutter

Denne kringlen fylt med godsaker som marsipan, pistasjenøtter og bringebær er helt uimotståelig. Perfekt til morsdag eller farsdag, bursdager eller skoleavslutninger.

• 1 time 30 minutter

Lag en spiselig adventskrans! Ordet advent kommer fra latinske Adventus og betyr ankomst. Skikken med å tenne et lys de fire siste søndagene før julaften spores helt tilbake til 1800-tallet.

• 2 timer 20 minutter

Dette er oppskriften på en kringle som virkelig smaker fest. Følg oppskriften og alle som smaker kommer i feststemning.

• 1 time 30 minutter

Det er ikke mange bakverk som er så gode som kringle. Dette er oppskriften på trønderrose.

• 2 timer

Denne kringlen kan med fordel lages i god tid og fryses. La den tine natten over eller ved svak varme i stekeovnen.

• 1 time

Dette er kringlen du skal bake til påske.

Her får du en forsmak på årets største mediesirkus - samt vår og sommer i en og samme slurk
Ukens drink

Den kremete og friske fruktige smaken som forbindes med klassikeren Cover Club, forsterkes ytterligere med denne rosa ginen - som er påtenkt et minst like mye omtalt evenement senere i år.

Rullekake er mye lettere å lage enn du kanskje tror

Rullekake er mye lettere å lage enn du kanskje tror

Denne er fylt med en deilig jordbærmousse og med ekstra aroma fra lavendel.

Når asparges er for dyrt, går du for selvplukket strutseving - helt gratis

Strutsevingen ble veldig raskt klar til å høstes. Akkurat nå plukker du den ute i naturen, en helt gratis og ikke minst utrolig god grønnsak. Og en perfekt erstatning for dyr importert grønn asparges.

Nå er det dokumentert: Norge har noen av de rimeligste luksusmenyene

Norge inntar 10. plassen over de dyreste Michelin-menyene – langt bak våre naboland – i en oversikt utviklet av Chef’s Pencil. Det er noe som bør utnyttes til bransjens fordel.

Slike grillspyd med reker og grønnsaker er et måltid i seg selv

Slike grillspyd med reker og grønnsaker er et måltid i seg selv

Om grilling står på agendaen i helgen, prøv disse spydene. De er supre som forrett til den store grillfesten eller som egen rett til kveldskosen.

Derfor er crémant de bourgogne så populær i Norge

Derfor er crémant de bourgogne så populær i Norge

Crémant de bourgogne er den de fleste drikker når de får et glass crémant i Norge. Bak navnet skjuler det seg mange ulike stiler og opprinnelser fra det som er noen av verdens dyreste steder å dyrke druer. Likevel er prisene moderate.