- Dette er en milepæl, slo gründer og ildsjel Hans Voll fast da han fikk beviset.
Markedsdirektør Arne Sverre Modahl i KSL Matmerk hadde tatt turen fra Oslo for å dele ut diplomet.
Garanti
- Spesialitet-godkjenningen er en garanti for spesiell kvalitet og matopplevelse, sa Modahl, som blant annet jobber med markedsadgang for spesialitetproduktene.
KSL Matmerk har avtaler med Norgesgruppen og Coop, og er også i gang med et prosjekt sammen med Rica-kjeden for å få inn flere spesialitetprodukter i hotellene.
Travelt
De godkjente produktene får bruke logoen «Spesialitet Norge».
Hans Voll ser for seg travlere dager i tiden som kommer, i følge Jærbladet.
- Denne godkjenningen kommer til å ha mye å si for adgangen til butikkene. Men det er også en godkjenning som henger høyt, så dette vil uten tvil øke Jærostens status, sier Voll.